title
کد خبر: 60374
00
 ترفندهایی برای جلوگیری از ریزش مو

ریزش و نازکی مو در سنین بالا بسیاری از بانوان را درگیر کرده است. به کمک این روش‌ها از داشتن موهای پرپشت لذت ببرید.

به گزارش بهداشت نیوز، بعد از ۵۰ سالگی نزدیک به نیمی از زنان دچار ریزش مو شده یا از نازکی تارهای مو رنج می‌برند. خوشبختانه راههای طبیعی برای جلوگیری از ریزش مو و تقویت آن وجود دارد که در اینجا به شما معرفی می‌کنیم.

ماساژ کف سر
روزانه به مدت ۱۰ دقیقه کف سر خود را ماساژ دهید. این کار میزان ترشح هورمون استرس (یا کورتیزول که به فولیکول‌های مو آسیب می‌رساند) را کاهش می‌دهد. برای داشتن ماساژی درست، از خط رویش مو با حرکات دایره‌وار و فشار متوسط سر انگشتان ماساژ را آغاز کنید و تا بخش انتهایی سر ادامه دهید. سپس همین کار را با قسمت‌های کناری سر هم تکرار کنید.

با متیل سولفونیل متان (MSM) رشد موها را تحریک کنید
پژوهش‌های انجام شده در این زمینه نشان داد که مصرف ۲۰۰۰ تا ۲۵۰۰ میلی‌گرم از ترکیب متیل سولفونیل متان (گوگرد طبیعی) در روز، باعث رشد ۷۰ درصدی موهای ضخیم و سالم در زنان می‌شود. MSM عنصر اصلی ساخت کراتین (پروتئین رشته‌ای که در استحکام رشته مو نقش دارد) است.

تنش‌زدایی از رشته‌های الاستیک
استفاده از کش برای بستن موها به فولیکول‌ها آسیب زده از ضخامت تارهای مو می‌کاهد و باعث نازک شدن آن‌ها می‌شود.

مصرف ترکیبی از عناصر مغذی مو
ترکیب متناسبی از روی، ویتامین‌های گروه B و آهن برای داشتن فولیکول‌های سالم و فعال نیاز است. بنابراین مولتی‌ ویتامین‌های حاوی این ترکیبات را مصرف کنید.

شامپوهای ضدشوره
یک مطالعه بلژیکی اخیرا نشان داد که شستن موها با شامپوهای ضدشوره (حاوی کتوکونازول) برای ۲ بار در هفته، می‌تواند ریزش مو را تا ۱۶درصد کاهش دهد.

منبع: طبیب من


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز