title
کد خبر: 60465
00
 توصیه یک داروساز برای مصرف تنها داروی بدون عارضه

یک دکترای داروساز که خود از حفاظ کل قرآن کریم است از تنها داروی بدون عارضه در دنیا برای استفاده خبر داد.

به گزارش بهداشت نیوز، سیده زهرا کرباسی، دکتر داروساز و حافظ کل قرآن کریم با بیان اینکه قرآن شفا است، اظهار کرد: خداوند در آیه ۸۲ سوره اسرا می‌فرمایند: «وَنُنَزِّلُ مِنَ الْقُرْآنِ مَا هُوَ شِفَاءٌ وَرَحْمَةٌ لِلْمُؤْمِنِینَ وَلَا یَزِیدُ الظَّالِمِینَ إِلَّا خَسَارًا؛ ما آنچه را براى مؤمنان مایه درمان و رحمت است از قرآن نازل مى‌کنیم و[لى] ستمگران را جز زیان نمى‏‌افزاید.» به همین دلیل شغل پزشکی شغلی است که بیشترین قرابت را با قرآن دارد.

وی افزود: تحقیقاتی نیز انجام شده که قرآن علاوه بر بیماری‌‌های روحی بر برخی بیماری‌های جسمی نیز اثر می‌گذارد، اگر چه بیشترین تأثیر را بروی بیماری‌های روحی وسختی قساوت قلب می‌گذارد.

کرباسی تأکید کرد: این گونه نیست که هرکسی به سراغ قرآن رفت از هر بیماری جسمی دور باشد این یک شبهه‌‌ای است که برخی به قرآن وارد می‌کنند. سلامت روح و روان موجب شود انسان معنویت خود را حفظ کند.

وی ادامه داد: قرآن دارو است اما با داروهای ساخت بشر تفاوت دارد و این تفاوت هم در این است که مانند دیگر داروهای ساخت بشر عوارض جانبی ندارد بلکه هدایتی را در دل یک هدایت دیگر موجب می‌شود.

این پزشک داروساز با بیان اینکه از ۱۵ سالگی به مدت ۶ ماه و نیم قرآن را حفظ کرده است؛ عنوان کرد: قرآن موجب شد زندگی من برکت پیدا کند و در تحصیلات خود موفق شوم، انسان وقتی را که برای قرآن می‌گذارد موجب می‌شود زمان بیشتری را برای انجام کارهای دیگر به دست آورد.

وی با اشاره هجمه‌های اخیر به جامعه پزشکی در اثر رفتار برخی پزشکان گفت: خداوند در آیه ۵۸ سوره یونس می‌فرمایند: «قُلْ بِفَضْلِ اللَّهِ وَبِرَحْمَتِهِ فَبِذَلِکَ فَلْیَفْرَحُوا هُوَ خَیْرٌ مِمَّا یَجْمَعُونَ: بگو به فضل و رحمت‏ خداست که [مؤمنان] باید شاد شوند و این از هر چه گرد مى‌‏آورند بهتر است» اگر هر فردی در هر شغلی به دنبال رضایت خداوند باشد، بسیار بهتر از تمامی متاع‌های دنیا است، به همین دلیل کار هر پزشکی باید برای رضای خداوند باشد وقتی چنین کند مسلما رضایت خلق را نیز به دست می‌آورد.

این پزشک داروساز با اشاره به آیات ۹۱ و ۹۲ سوره نمل پزشکان را به تلاوت قرآن دعوت کرد و افزود: «إِنَّمَا أُمِرْتُ أَنْ أَعْبُدَ رَبَّ هَذِهِ الْبَلْدَةِ الَّذِی حَرَّمَهَا وَلَهُ کُلُّ شَیْءٍ وَأُمِرْتُ أَنْ أَکُونَ مِنَ الْمُسْلِمِینَ: من مامورم که تنها پروردگار این شهر را که آن را مقدس شمرده و هر چیزى از آن اوست پرستش کنم و مامورم که از مسلمانان باشم» « وَأَنْ أَتْلُوَ الْقُرْآنَ فَمَنِ اهْتَدَى فَإِنَّمَا یَهْتَدِی لِنَفْسِهِ وَمَنْ ضَلَّ فَقُلْ إِنَّمَا أَنَا مِنَ الْمُنْذِرِینَ: و اینکه قرآن را بخوانم پس هر که راه یابد تنها به سود خود راه یافته است و هر که گمراه شود بگو من فقط از هشدار دهندگانم»

وی یادآور شد: یکی از شرایط اصلی مسلمان شدن تلاوت قرآن است حال تَلَوَ که در قرآن آمده است به معنی خواندن و عمل به آیه است اگر ما بدانیم یکی از وظایف اصلی مسلمان بودن تلاوت قرآن است دیگر کسی آن را پشت گوش نمی‌اندازد، اگر در زندگی به قرآن تمسک بجوییم جزء اصالح کنندگان جامعه خواهیم بود و دیگر به بیراهه نمی‌رویم.

 

منبع: ایکنا


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز