title
کد خبر: 60487
00
ورود مطالعات اجتماعی به حوزه درمان  باعث  رفع مشکلات می شود

معاون اجتماعی وزارت بهداشت با بیان اینکه اگر ما به دنبال اجتماعی شدن نظام سلامت هستیم، باید به مددکاری اجتماعی نیز توجه کنیم، گفت: نباید تنها مساله درمان بیماران را پیگیری کنیم، بلکه باید به مشکلات اجتماعی آنها نیز بپردازیم.

به گزارش بهداشت نیوز، دکتر سیدمحمدهادی ایازی در دیدار عیدانه با مددکاران اجتماعی دانشگاه های علوم پزشکی استان های تهران و البرز، با بیان این که دکتر هاشمی براین باور است که در این دوره باید به مقوله اجتماعی شدن نظام سلامت پرداخته شود، تصریح کرد: نباید تنها مساله درمان بیماران را پیگیری کنیم، بلکه باید به مشکلات اجتماعی آنها نیز بپردازیم. لذا مددکاران اجتماعی می‌ توانند زمینه مشارکت مردم را در کار خیر فراهم کنند.

معاون اجتماعی وزارت بهداشت خاطرنشان کرد: ما این قول را به وزیر بهداشت خواهیم داد که مددکاری اجتماعی را توسعه دهیم.

دکتر ایازی درخصوص برگزاری همایش علمی در ارتباط با مددکاری اجتماعی اظهار امیدواری کرد و گفت: باید در آینده به حرفه مددکاری به طور جدی ‌تری پرداخته شود و واقعیت این است که تعداد مددکاران اجتماعی ما کم است، اما در حال حاضر، با توجه به محدودیت‌ های موجود، افزودن بر این مقدار مقدور نیست.
وی با اشاره به اینکه لازم است که در حوزه مددکاری اجتماعی افراد متخصصی داشته باشیم، تصریح کرد: باید در جهت توانمند کردن مددکاران اجتماعی شاغل تلاش کنیم و همچنین مددکاران توانمند و با تجربه را شناسایی کرده و از وجود آنها بیشتر بهره ببریم.

در ادامه این مراسم، دکتر قاسم جان بابایی، معاون درمان وزارت بهداشت نیز با تاکید بر اجتماعی کردن درمان به شکل صحیح و علمی، گفت: واقعیت این است که درمان صحیح افراد بدون توجه به مشکلات اجتماعی افراد امکان‌ پذیر نیست.

معاون درمان وزارت بهداشت تصریح کرد: مددکاران اجتماعی باید مهارت خود را بالا ببرند و بهترین مکان برای این کار بیمارستان‌ها و در کنار بیماران است.

وی ضمن درخواست از دانشگاه‌ ها جهت وارد کردن دانشجویان به محیط کار در بیمارستان‌ ها، اظهارداشت: چنانچه مطالعات اجتماعی وارد حوزه درمان شود، در رفع مشکلات بسیار موثر است.

همچنین در این مراسم؛ دکتر محمد نصیری، مدیر‌کل خیرین و موسسات خیریه سلامت، نیز بر اهمیت مددکاری اجتماعی تاکید کرد و گفت: مددکاری اجتماعی باید مددکاری در وزارت بهداشت ارتقای پیدا کند.

وی همچنین با تاکید بر توسعه رشته های مختلف مددکاری، خواستار توسعه آن در دانشگاه ها شد و خاطرنشان کرد: هر کجا بحث اجتماعی شدن است، مددکاران نیز باید در کنار جامعه ‌شناسان و روانشناسان حضور داشته باشند.

در ادامه این جلسه دکتر سیدمحمدحسین جوادی، رییس اداره مددکاری نیز گفت: زمانی که معاونتی ایجاد شده که از جنس خود مددکاران است، فرصتی برای ما به وجود آمده تا کاستی‌های گذشته را جبران کنیم.
وی ضمن تشریح مسائل مددکاری اجتماعی، گفت: در حال حاضر 945 مددکار اجتماعی در نظام سلامت کشور داریم.

دکتر جوادی همچنین به برخی از نقاط ضعف مددکاری اجتماعی اشاره کرد: تعداد کم مددکاران نسبت به بیماران و دستمزد پایین آنها از آن جمله نقاط ضعف موجود است، اگر انتقال مددکاری اجتماعی از معاونت درمان به معاونت اجتماعی به خوبی صورت بگیرد، فرصت بسیار خوبی ایجاد شده است.

وی با تاکید بر اینکه رشته مددکاری اجتماعی قدمت بسیاری دارد، برخی از برنامه‌های خود را در جهت ارتقای سطح مددکاری اجتماعی ارائه کرد.

شایان ذکر است، در ادامه این مراسم، از برخی مددکاران اجتماعی تقدیر به عمل آمد.


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز