title
کد خبر: 60691
00
خدمات پرستاری در منزل باید بیمه شود

رئیس انجمن صنفی مراکز مشاوره و خدمات پرستاری در منزل، بر ضرورت پوشش بیمه ای خدمات پرستاری در منزل تاکید کرد و گفت: اگر این خدمات بیمه نباشد، مردم توان پرداخت هزینه ها را ندارند.

به گزارش بهداشت نیوز، ظهر روز گذشته مدیران مراکز مشاوره و خدمات پرستاری در منزل در محل سازمان نظام پرستاری نشستی با حضور دکتر علی محمد آدابی رئس کل سازمان نظام پرستاری برگزار کردند.

در این نشست زهره کبیری افشار رئیس انجمن صنفی مراکز مشاوره و خدمات پرستاری در منزل در خصوص شناساندن این مراکز به مردم گفت:جامعه و ارگان های پرستاری جامعه نگر می بایست مراکز خدمات پرستاری در منزل را بشناسند و این مراکز به دنبال همکاری با سایر ارگان ها می باشد، بنابراین باید به مشکلات هوم کر پرداخت و برای رفع آن راه حل هایی را برگزید.

وی با بیان این که در حال حاضر انجمن خدمات پرستاری در منزل به ارگان های مربوطه پیشنهاداتی جهت همکاری و رفع مشکلات این مراکز ارائه می دهد، اظهار داشت: با ارائه این پیشنهادات و با یاری ارگان هامی توان از فعالیت مراکز غیرمجاز خدمات پرستاری در منزل جلوگیری کرد .

رئیس انجمن صنفی مراکز مشاوره و خدمات پرستاری در منزل با اشاره به این که برای جلوگیری از مراجعه مردم به مراکز غیر مجاز نیاز به آگاه سازی وجود دارد ، افزود: از طریق آگاه سازی مددجویان می توانند به مراکزی که تحت نظارت وزارت بهداشت و خدمات با کیفیت ارائه می دهند، مراجعه کنند تا پرستاری در رده های مختلف را خواستار باشند و در هیچ موردی آسیب نبینند.

وی خاطر نشان کرد: این انجمن به دنبال هماهنگ سازی و یکسان سازی فرم ، قراردادهای استخدامی ماهانه ، موردی ، پیمانی و روزانه و یونیفرم یکسان برای رده های مختلف پرستاری و آرم مختص این انجمن که مجلس شورای اسلامی  آن را تایید و در اختیار کلیه مراکزپرستاری در منزل قرار داده شود.

کبیری افشار با اشاره به این که اگربیمارستان ها با مراکز خدمات پرستاری در منزل قرارداد منعقد نمایند یکی از مشکلات اساسی این مراکز رفع خواهد شد ، تصریح کرد: وزارت بهداشت به دنبال رفع این مشکل است و بنا شده که براساس این قرارداد بیمارستان ها مکلف شوند که با مراکز خدمات پرستاری در منزل خارج از خود قرارداد منعقد نمایند، بنابراین قرارداد می بایست یک فرم فالوآپ در پرونده ترخیص بیمار قرار گرفته که این مراکز بتوانند براساس این فرم، پرستار مورد نیاز بیمار را تحت اختیار آنها قرار دهند.

وی با بیان این که یکی دیگر از مشکلات این مراکزعدم پوشش بیمه ای خدمات است، یادآور شد: خوشبختانه وزارت بهداشت در خصوص رفع این مشکل نیز قول های مساعدی داده است که امیدواریم به آنها عمل شود زیرا اگر خدمات این مراکز تحت پوشش بیمه قرار نگیرد قطعا مددجویان می بایست هزینه هنگفتی پرداخت نمایند که برای آنها بسیار سنگین خواهد بود.

رئیس انجمن صنفی مراکز مشاوره و خدمات پرستاری در منزل  در خصوص استیجاری بودن محل این مراکز گفت: به دلیل درآمد کم این مراکزو هزینه بالای مکان های تجاری ، مراکز خدمات مشاوره و پرستاری در منزل توان اجازه مکان های تجاری را ندارند بنابراین از شهرداری می خواهند که اجازه اجاره محل های مسکونی به این مراکز را بدهد تا با هزینه کمتری این مراکز بتوانند به کار خود ادامه دهند.

وی با اشاره به این که از دیگر مشکلات مالیالت های سنگینی است که برای این مراکز در نظر گرفته شده می باشد، تاکید کرد: این مراکز درآمدهای ناچیزی دارند و مبالغ 25 درصد مالیات برای آنها بسیار زیاد است و این امر سبب تعطیلی بسیاری از مراکز خدمات پرستاری در منزل می شود و به جای آنها مراکز غیر مجاز از اتاق اصناف مجوز دریافت کرده و به کار خود ادامه می دهند.

کبیری افشار در پایان با بیان این که هدف این انجمن کارایی و انجام وظیفه است، افزود: می توان از طریق برگزاری برنامه هایی در رسانه ها ، پرستاری جامعه نگر را به مردم معرفی کرد و ارگان ها و سازمان های مربوط می توانند با شناساندن این انجمن به مردم ازاین مراکزحمایت کنند.


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز