title
کد خبر: 60808
00
چگونه عوارض جانبی سرطان پروستات را کاهش دهیم؟

مطالعه جدید نشان می دهد ورزش و تغذیه سالم می تواند با عوارض جانبی نظیر هورمون درمانی برای سرطان پروستات مقابله کند.

به گزارش بهداشت نیوز، «درمان محرومیت از آندروژن» موجب توقف ترشح تستوسترون و سایر هورمون های مردانه که عامل رشد سرطان پروستات هستند، می شود.به گفته محققان دانشگاه ایالتی اوهایو، توقف این هورمون ها منجر به از بین رفتن توده های عضلانی و استقامت ماهیچه ها و همچنین افزایش چربی بدن می شود و بیمار را در معرض ریسک بالا دیابت، بیماری قلبی و سایر مشکلات سلامت قرار می دهد.

در این مطالعه که شامل ۳۲ مرد بود، محققان دریافتند ورزش در حد متوسط و تغذیه سالم عاملی محافظ در برابر عوارض جانبی ناشی از درمان محرومیت از آندروژن است.

نیمی از مردان در یک برنامه ۱۲ هفته ای ورزش و تغذیه قرار گرفتند، در حالیکه نیمی دیگر تنها تحت آموزش در مورد بیماری شان و ورزش قرار گرفتند.

سه ماه بعد از این برنامه، شرکت کنندگان در برنامه ورزش قدرت ماهیچه ها و حرکت شان افزایش یافته بود و چربی بدن شان کاهش یافته بود. بیمارانی که در این گروه حضور نداشتند شاهد کاهش مقاومت و قدرت حرکت عضلات و افزایش چربی بدن شان بودند.

«برایان فوچت»، سرپرست تیم تحقیق، در این باره می گوید: «با افزایش چربی بدن و کاهش عضلات در طول هورمون درمانی، این مردان در معرض ریسک بالا ابتلا به بیماری های مزمن نظیر اختلال متابولیک هستند که پیش عامل ابتلا به دیابت و بیماری قلبی محسوب می شود.»

از اینرو محققان بر داشتن تغذیه سالم و ورزش در طول درمان تاکید دارند.


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز