title
کد خبر: 6134
00
مدیرکل نظارت و ارزیابی فرآورده های طبیعی، سنتی و مکمل سازمان غذا و دارو
تولید سالانه  90 میلیون قوطی شیر خشک در کشور

مدیر کل نظارت و ارزیابی فرآورده های طبیعی، سنتی و مکمل سازمان غذا و دارو گفت: خوشبختانه امروزه ظرفیت تولید شیر خشک در کشور حدود 90 میلیون قوطی در سال است که این تعداد تولید خیلی فراتر از نیاز ما است.

به گزارش بهداشت‌نیوز، امیر حسین جمشیدی، مدیر کل نظارت و ارزیابی فرآورده های طبیعی، سنتی و مکمل سازمان غذا و دارو در خصوص اقدامات انجام شده در زمینه تولید شیر خشک گفت: اقداماتی که در این زمینه صورت گرفته است منطبق بر اقتصاد مقاومتی بوده یعنی ما امروزه با صنعتی روبرو هستیم که این صنعت هیچ‌گونه وارداتی ندارد.
 
وی افزود: در سال 92 که امور مربوط به شیر خشک به اداره کل فرآورده های طبیعی ملحق شد به قاطع می‌توانم بگویم که حتی گشایش و مجوز ورود به یک قوطی شیر خشک هم نداشته‌ایم که قبل از سال 92 واردات در این زمینه بوده است که در این زمینه شرکت هایی بودند که انتقاد می‌کردند ولی ما در سازمان غذا و دارو مقاومت کردیم چون نیازی برای واردات نداشتیم.
 
جمشیدی اظهار داشت: خوشبختانه امروزه ظرفیت تولید شیر خشک در کشور حدود 90 میلیون قوطی در سال است که این تعداد تولید خیلی فراتر از نیاز ما است.
 
وی ادامه داد: نیاز واقعی ما در کشور حدود 33 میلیون قوطی است که توسط شرکت های داخلی تامین می‌شود و از طرفی حدود 5 میلیون قوطی شیرخشک به صورت یارانه ای خریداری می‌کنیم که جمعا 38 میلیون قوطی شیر خشک مصرف می‌شود.
منبع: فارس

مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز