کد خبر: 61434
ف
افراد مسن باید روزی چند ساعت خواب داشته باشند؟
خواب برای هر سنی مهم است ازجمله افراد مسن زیرا در زمان خواب است که بدن آن ها ترمیم می شود و باعث می شود سیستم ایمنی بدن تقویت شود.
به گزارش بهداشت نیوز، با افزایش سن، زود به خواب رفتن و زود از خواب بیدار شدن امری طبیعی به حساب می آید. همچنین چندین بار بیدار شدن از خواب هنگام شب در افراد مسن طبیعی است زیرا در این سن از خواب عمیق لذت نمی برند. در این افراد میزان تولید هورمون رشد انسانی و ملاتونین که ماده شیمیایی حیاتی است کاهش پیدا می کند. لازم است بدانید که بی خوابی و علایم مربوط به آن ، بخشی از روند پیری به حساب نمی آید، درنتیجه باید به رفع این مشکل پرداخته شود.
خواب برای هر سنی مهم است ازجمله افراد با سن بالا. زیرا در زمان خواب است که بدن آن ها ترمیم می شود. خواب باعث می شود سیستم ایمنی بدن برای مقابله با میکروب ها و عفونت ها تقویت شود.به گفته کارشناسان، در صورت نداشتن خواب کافی افراد مسن ممکن است دچار مشکلات مربوط به خلق و خو و حافظه شوند. خطر بروز بیماری هایی چون مشکل وزن، دیابت، بیماری قلبی و حتی سرطان نیز می تواند به طور چشمگیری بالا برود.خواب افراد مسن
هر فرد مسن باید روزی چند ساعت خواب داشته باشد؟
این موضوع به بدن و نیاز خاص خود فرد ارتباط دارد اما کارشناسان بین ۸ تا ۹ ساعت خواب را توصیه می کنند. با این حال با توجه به احساس فرد در طول روز، می توان پی برد که مدت خواب وی کافی بوده است یا خیر.
در ادامه به نکاتی که برای داشتن خواب خوب باید رعایت شود، اشاره شده است.
حالت های طبیعی و غیرطبیعی را از هم تشخیص دهید:
خوابیدن اول شب و بیدار شدن اول صبح، خوابیدن وسط ظهر یا تمایل فرد به بیشتر ماندن در رختخواب امری عادی است. اما آنچه طبیعی نیست علایم بی خوابی و پیامدهای آن است از جمله باوجود خستگی به سختی به خواب می روید، بدخلقی می کنید و هنگام صبح خیلی خواب آلود هستید و این که بدون قرص به خواب نمی روید.
تشخیص دادن علل بی خوابی:
بی خوابی علل زیادی دارد که یکی از آن ها استرس است.برنامه غذایی ازجمله مصرف نوشیدنی های کافئین دار، کم تحرکی، استفاده از لوازم الکترونیکی مانند تلفن همراه و لپ تاپ می تواند در ساعت بیولوژیکی بدن اختلال ایجاد کند. عوارض برخی از داروها و برخی بیماری ها مانند آرتریت و دیابت می تواند باعث بی خوابی شود.
گامی برای رفع بی خوابی:
با مشخص شدن علل بی خوابی می توان این مشکل را برطرف کرد؛ به عنوان مثال محدود کردن مصرف نوشیدنی های کافئین دار و مصرف نوشیدنی های خواب آور مانند دمنوش یاس، بابونه، آب گیلاس و یک لیوان شیر ولرم. برای آرام کردن ذهن خود و دور نگه داشتن استرس مطالعه کنید، موسیقی گوش دهید یا نقاشی کنید.
مراجعه به یک متخصص:
اگر هیچ یک از موارد ذکر شده مؤثر واقع نشد به یک متخصص مراجعه کنید.
 
منبع:نمناک

مرتبط ها
ارسال نظر
chapta
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.