title
کد خبر: 61557
00
ما به التفاوت قیمت داروی بیماران خاص توسط دولت جبران می‌شود

عضو کمیسیون بهداشت مجلس، با استناد به اظهارنظر وزیر بهداشت در مورد عدم تاثیر نوسانات نرخ ارز بر قیمت داروی بیماری‌های خاص از حمایت دولت از این بیماران از طریق ارائه بسته‌های حمایتی خبر داد.

به گزارش بهداشت نیوز، اکبر ترکی در مورد زمان اجرای مصوبه مجلس شورای اسلامی برای افزودن چهار بیماری خاص از جمله متابولیک، ‌ام اس، پروانه‌ای و اوتیسم به لیست پوشش بیمه بیماران خاص، گفت: این مصوبه به این دلیل که در قانون بودجه 97 لحاظ شده از ابتدای سال جدید قابل اجرا بوده است.

نماینده مردم فریدن، فریدونشهر و چادگان در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: البته بر اساس قانون باید وزارت بهداشت برای نحوه اجرای این مصوبه و تخصیص اعتبارات به این بخش آئین نامه تدوین کرده و سهم هر بخش را مشخص و اعلام کند.

این نماینده مردم در مجلس دهم، در واکنش به ادعای برخی مبنی بر افزایش قیمت داروی بیماران خاص تحت تاثیر نوسانات نرخ ارز تصریح کرد: با توجه به اینکه وزیر بهداشت و سایر مسئولان این وزارتخانه این موضوع را رد کرده‌اند، بنابراین ما اظهارنظر آنها را می‌پذیریم چرا که قطعا تمهیداتی را در این زمینه اندیشیده‌اند.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: البته دولت نیز نرخ ارز را بر رقم 4200 تومان تثبیت کرده و قرار شده برای کنترل بازار دارو مابه التفاوت آن را نیز در قالب ارائه بسته‌های حمایتی به این بیماران جبران کند، بنابراین قطعا هیچ مشکلی در این حوزه ایجاد نخواهد شد.


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز