title
کد خبر: 61574
00
 اختراع پرستار کرمانشاهی برای کمک به بیماران

یک پرستار کرمانشاهی موفق به طراحی و ساخت «کانکتور» درپوش انتهایی میکروست شد.

به گزارش بهداشت نیوز، سپیده امیری  درباره این اختراع اظهار کرد: میکروست وسیله‌ای است که با آن مایعات و داروها را برای بیماران انفوزیون می‌کنند خصوصاً در اطفال همه مایعات از این طریق تزریق می‌شوند.وی ادامه داد: میکروست برای داروهایی مثل آنتی‌بیوتیک‌ها و داروهای خاص و هر ۷۲ ساعت یکبار برای هر مریض تعویض می‌شود و این احتمال وجود دارد در روز و در طول شیفت چندین بار از آن‌ها استفاده شود.

این پرستار مخترع افزود: به‌عبارتی مکررا به آنژیوکت مریض متصل و جدا می‌شوند و مشکل عمده پرستاران حین استفاده از این وسیله درپوش کانکتور انتهاییش است که  جداست و مدام یا گم و یا آلوده می‌شود.

امیری با بیان این‌که این درپوش کانکتور اغلب گم می‌شود که علتش نبودن محل ثابتی در بدنه میکروست است، گفت:  پرستاران اغلب ناگزیرند پس از هر بار استفاده از یک درپوش جدید استفاده کنند.

وی خاطرنشان کرد: برای آن چون در فضای آزاد کانکتور آلوده می‌شود و عملاً به وظایف پرستاران اضافه می‌شود و هزینه‌ای هرچند اندک اما اضافه برای بیمار و مرکز درمانی است بنده به‌نحوی کانکتور و درپوشش را طراحی کردم که این خلا نبودن فضا برای درپوش روی بدنه میکروست را برطرف کند و درپوش همیشه به لاین میکروست متصل و ثابت و به دور از آلودگی است.

این پرستار کرمانشاهی یادآور شد:  در واقع ایده اختراع من بسیار ساده اما در عین حال بسیار کاربردی است و یک نیاز پرستار را برطرف می‌کند


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز