title
کد خبر: 61598
00
نامه انجمن صنایع بهداشتی به معاون وزیر

انجمن صنایع شوینده، آرایشی و بهداشتی ایران در نامه ای به معاون وزیر بهداشت، بر ضرورت حمایت از تولید داخلی و مقابله با محصولات بهداشتی و آرایشی قاچاق، تاکید کرد.

به گزارش بهداشت نیوز، انجمن صنایع شوینده، آرایشی و بهداشتی ایران در نامه ای به دکتر غلامرضا اصغری معاون وزیر و رئیس سازمان غذا و دارو، عنوان داشت: به نمایندگی از سوی نزدیک به ۳۰۰ واحد تولیدی داخلی و بیش از ۵۰۰۰۰ نفر پرسنل شاغل مستقیم در این صنف، به دنبال تماس های مکرر و متعدد اعضای انجمن، برخورد فرض واجب دید تا از تصمیمات و دستورالعمل های صادره از سوی سازمان غذا و دارو در امر حمایت از تولید و اشتغال داخلی که در نوع خود بسیار کم سابقه بوده است، تشکر و قدردانی نماید.

ایجاد شرایط رقابت حداقلی برابر با واردات خارجی برای تولید داخل در حد آرزویی دست نیافتنی بود که با ملاحظات و اعمال مدیریت جدید، موجی از شور و شعف را در تک تک تولیدکننده های داخلی ایجاد نموده است.

شرکت های داخلی با ظرفیت واقعی حداقل ۲.۲ برابر کل نیاز کشور و مجهز به بهترین ماشین آلات، تجهیزات و آزمایشگاه های کنترل کیفی در حالی که در بسیاری از حوزه ها صادرات نیز داشته و در تست ها و آزمایشات متعدد محصولات از انواع خارجی مشابه، حائز کیفیت برتر بوده اند در رقابت با محصولات خارجی که به گواه آمار صادره از مراجع گوناگون بیش از ۶۳ درصد بازار را به صورت قاچاق پوشش داده اند، همواره در رقابتی سخت و جانفرسا ادامه حیات داده اند.

واردات قاچاق از مبادی مختلف و بداظهاری های عجیب گمرکی که موجب عدم پرداخت حقوق و عوارض گمرکی، مالیات ارزش افزوده و مالیات عملکرد گردیده و نیز عدم صدور فاکتور رسمی و توزیع غیرقانونی، همه و همه عوامل محدود کننده فعالیت های مشروع و قانونی تولیدکنندگان بوده است.

۱- صدور دستور ثبت نمایندگی های خارجی (به منظور پاسخگویی شفاف در امر واردات)

۲- تشویق و الزام واردکنندگان به تولید در ظرفیت های خالی کارخانجات کشور یا تاسیس کارخانه (همانند آنچه همین کمپانی ها و برندها در بسیاری از کشورهای دیگر انجام می دهند)

۳- الزام به نوشتار فارسی بر روی جعبه های محصولات وارداتی (که در کشورهای پیشرفته و حتی در کشورهای همسایه ایران مانند عراق و ارمنستان و ... به دلایل متعدد الزامی است)

۴- درج قیمت مصرف کننده بر روی محصولات خارجی مانند محصولات داخلی (به منظور ایجاد شرایط برابر)

۵- بازنگری در ارزش و تعرفه های گمرکی محصولات وارداتی (به منظور جلوگیری از بداظهاری)

دعای خیر ده ها هزار نفر خانواده مجموعه های تولیدی کشور در سالی که با تاکیدات رهبری، تولید داخلی می بایستی در صدر فعالیت های حمایتی دولت باشد، همراه و پشتیبان آن عزیزان خواهد بود.

 


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز