title
کد خبر: 61656
00
وزیربهداشت:  وزارت بهداشت تاکنون مصادره اموالی انجام نداده است

وزیر بهداشت و درمان و آموزش پزشکی گفت: تأمین اجتماعی زیرمجموعه وزارت متبوعم نیست که بخواهد مصادره اموال انجام دهم.

به گزارش بهداشت نیوز، حسن قاضی‌زاده هاشمی در نشست علنی امروز (سه‌شنبه، 28 فروردین ماه) مجلس شورای اسلامی در جریان پاسخ به سوال علیرضا محجوب مبنی بر اینکه علت مطالبه 9 درصد حق بیمه جهت واریز به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی چیست، گفت: این سوال ابعاد مختلفی دارد که در بخش ابتدایی آن اشاره به مصادره اموال شده در حالی که باید اذعان کرد وزارت بهداشت و درمان تاکنون اموال بیمه شدگان را مصادره نکرده است زیرا تأمین اجتماعی زیرمجموعه وزارت بهداشت نیست.

بدهی دولت به بخش‌های مختلف از جمله تأمین اجتماعی و غیره تقصیر وزیر بهداشت نیست

وزیربهداشت،درمان و آموزش پزشکی اظهارکرد:اینکه دولت به بخش‌های مختلف از جمله تأمین اجتماعی و غیره بدهی دارد؛تقصیر وزیر بهداشت نیست؛علیرغم اینکه حق بیمه را تأمین اجتماعی دریافت می‌کند وزارتخانه برای ارائه خدمات هزینه می‌کند و به نوعی عمل‌های مهم در مراکز دولتی در سراسر کشور انجام می‌شود.

وی افزود:رئیس جمهور در تاریخ 5 دی ماه 95 خطاب به وزیرامور اقتصادی وقت نامه نوشتند؛خزانه حساب جداگانه‌ای برای 9 بیست و هفتم سهم درمان بیمه شدگان سازمان تأمین اجتماعی اختصاص دهد و این مبلغ صرفاً به امر سلامت اختصاص یابد.

قاضیزاده هاشمی گفت:پیش از اینکه وزیروقت بخواهد این اقدام را انجام دهد؛سوال کنونی مطرح شد؛براین اساس عده‌ای از بیمه‌شدگان تأمین اجتماعی علیه حکم رئیس جمهور به دیوان عدالت اداری شکایت کردند و رئیس مجلس شورای اسلامی نیز به این قضیه وارد شد.

وزیر بهداشت،درمان و آموزش پزشکی گفت:براین اساس، برداشتشان از بند (ز) تبصره 7 که نمایندگان سال قبل از آن تصویب کرده بودند و براساس آن سازمان تأمین اجتماعی موکلف به تمامی سهم درمان از مجموع کسر حق بیمه،موضوع مواد 28 و 29 قانون تأمین اجتماعی را در این حساب واریز کند و طبق قانون تأمین اجتماعی هزینه کند،گفته شد رئیس جمهور بر این اساس حکم صادرکرده که این مهم در دیوان عدالت اداری معلق ماند.

قاضی زاده هاشمی گفت:در قانون بودجه امسال موضوعی تصویب شد که علیه حقوق کارگران نیست و وزارتخانه نیز با آن مخالفتی ندارد؛ بر اساس این قانون سازمان تأمین اجتماعی مکلف است تمامی سهم درمان از مجموع مأخذ کسر بیمه موضوع مواد 28 و 29 قانون تأمین اجتماعی مصوب سال54 و سایر منابع مربوط را در حسابی نزد خزانه داری کل کشور با عنوان بیمه درمان تأمین اجتماعی متمرکز شود.

این عضو کابینه دولت دوازدهم افزود:بنابراین حساب به اسم تأمین اجتماعی بوده؛لذا سازمان تأمین اجتماعی هم طبق قانون این مجموعه منابع را هزینه می‌کند و وزارتخانه نمی‌تواند رقمی از آن را جابه‌جا کند.

وی تصریح کرد:البته نمایندگان مجلس برای دفاع از حقوق کارگران نکته‌ای را تصویب کردند که رقم 9.27 برای درمان هزینه شود و به اموری مانند کسری بازنشستگی و غیره اختصاص نیابد. طبق قانون نیز این مبلغ برای زایمان، تصادفات و درمان هزینه می‌شود.

قاضی زاده هاشمی اظهار کرد: باید درمان سامان یابد و اگر کارگری پول بابت این مهم پرداخت می‌کند در همان محل هزینه شود.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: اعتقاد دارم مجلس می‌تواند تحقیق و تفحص کند تا حقیقت مشخص شود؛ به نظر می‌رسد اعتراض برای این است چرا 9.27 به خزانه واریز می‌شود و طبق قانون تأمین اجتماعی هزینه می‌شود بنابراین باید از شفافیت استقبال کرد و مجلس نیز به دنبال همین موضوع است.

آقای محجوب؛شورای عالی بیمه،وزارت رفاه، سازمان تأمین اجتماعی و غیره سال‌ها در اختیار حزبتان بوده است

وی ادامه داد: گفته شد در سال 91 پرداختی افراد 4هزار تومان بوده اما الان بیش از 20 هزار تومان است؛ باید یادآور شد در سال 91قیمت ارز هزار تومان به 3 الی 4 هزار تومان افزایش یافت که خدمات پزشکی نیز وابسته به همین موضوع است و اختلافات شدید قیمتی بر آن تأثیرگذار است.

قاضی زاده هاشمی تصریح کرد:شورای عالی بیمه،وزارت رفاه، سازمان تأمین اجتماعی و غیره سال‌ها در اختیار حزبتان بوده است و امضای شما نیز پای آن قرار دارد از این رو شما ما را در این چاه انداخته‌اید.

این عضو کابینه دولت دوازدهم افزود:اگر می‌دانستم حمایت نمی‌کنید و امروز پس از گذشت یک سال که پول پرستار، پزشک و بیمارستان پرداخت نشده است؛اشتباه می‌کردم در این میدان وارد شوم زیرا روی قول شما و رئیستان حساب کردم.

وی اظهار کرد: بنده برای آقای محجوب احترام قائلم و در تمام انتخابات به وی رأی دادم اما دیگر رأی نمی‌دهم و ایشان را نماینده کارگران نمی‌دانم.

وزارت بهداشت بیشترین خدمات را به کارگران ارائه می‌دهد

قاضی زاده هاشمی گفت: ارزش ارائه یک خدمت در بیمارستان دولتی حداقل یک سوم نسبت به بیمارستان تأمین اجتماعی است.

این عضو کابینه دولت دوازدهم تصریح کرد: همچنین نباید فراموش کرد که در طرح تحول سلامت چه کسانی بیشترین خدمت را دریافت کردند، به عنوان مثال 27 درصد از این مبلغ برای کمیته امداد اختصاص یافت. وزارت بهداشت بیشترین خدمات را به کارگران ارائه می‌دهد.

وی افزود: 650 بیمارستان دولتی در کشور وجود دارد که توسط  این مجموعه اداره می‌شود، در واقع اکثر جامعه کشور خدمات دریافت می‌کنند.

وزیر بهداشت،درمان و آموزش پزشکی خاطرنشان کرد:دوره‌ای که بخواهیم تقصیر را گردن دیگران بیندازیم تمام شده و اگر قانون را رعایت کنیم مشکلات حل خواهد شد.


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز