title
کد خبر: 61667
00
بیماری تالاسمی کم هزینه‌ترین بیماری خاص در ایران

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، با یادآوری اینکه بیماری تالاسمی در مقایسه با سایر بیماری‌های خاص کم هزینه‌تر است به این مهم اشاره کرد که دولت به راحتی می‌تواند ۱۸۰۰ مبتلا به تالاسمی در تهران را اداره کند.

به گزارش بهداشت نیوز، حیدرعلی عابدی در واکنش به وضعیت اسفناک 1800 بیمار مبتلا به تالاسمی در پایتخت گفت: مسئولان حوزه سلامت مکلف هستند تا بخش‌هایی را در بیمارستان‌ها برای رسیدگی به بیماران مبتلا به تالاسمی اختصاص دهند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: با وجود اینکه بیماری تالاسمی از نظر ظاهر اسم عمده‌ای را در اذهان متبادر می‌کند به گونه ای که تصور می‌شود درمان آن بسیار هزینه‌بر باشد، ولی درمان این بیماری در مقایسه با سایر بیماری‌های خاص کم هزینه‌تر است.

وی تصریح کرد: اغلب دانشگاه‌های علوم پزشکی در بیمارستان‌های مجهز یکی دو بخش را به رسیدگی به بیماران مبتلا به تالاسمی اختصاص می‌دهند، چرا که آنها به طور مستمر با بالا رفتن آهن بدنشان به مراکز درمانی مراجعه می‌کنند تا آهن خونشان اندازه‌گیری شود و گاه نیز به تزریق دارو نیاز دارند و بعد از یک سری مراقبت‌های خاص ترخیص می‌شوند، بنابراین بیماری آنها به صورتی نیست که نیاز به بستری شدن طولانی مدت یا مراجعه روزانه همچون بیماری‌های مزمن داشته باشد.

این نماینده مردم در مجلس دهم، یادآورشد: دولت می‌تواند به راحتی بیماران تالاسمی را مدیریت کند، به گونه‌ای که این بیماران زندگی عادی داشته باشند و در شغل‌هایی که نیاز به انرژی زیادی نداشته باشد، همچون سایر افراد توانمند جامعه فعالیت کنند.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: قطعا اگر بیماران مبتلا به تالاسمی به خوبی از خود مراقبت کنند و در نظام سلامت نیز سیستم مناسبی برای رسیدگی به آنها طراحی شود، می‌توانند بدون هیچ مشکلی خود را با وضعیتی که دارند وفق دهند


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز