title
کد خبر: 61870
00
 سفید کردن زیر بغل در کمترین زمان و با ساده ترین راه ها

تقریبا تمام افراد با این مشکل درگیر هستند و دنبال راهی برای سفید کردن زیر بغل خود می گردند. در این مطلب برای شما از علل تیرگی نواحی خاص بدن و روش سفید کردن آن صحبت کرده ایم. با ما همراه باشید.

به گزارش بهداشت نیوز: دلایل تیره شدن پوست در برخی نواحی چیست؟

 در این بخش به متداول ترین علل تیرگی پوست در برخی نواحی بدن می پردازیم و در ادامه به راهکارهای رفع آن می پردازیم.

۱ . سایش: ساییده شدن پوست روی پوست یا سطح دیگر، پوشیدن لباس تنگ و گذاشتن مداوم آرنج روی سطوح سخت

۲ . تیغ زدن و کندن مو: این کار به پوست آسیب میزند و سایشهای بسیار ریزی را ایجاد میکند. پوست بسیار حساس است، بنابراین وقتی موها را تیغ میزنیم یا میکنیم زخمهای بسیار کوچکی را ایجاد میکنیم. اگر غالباً از تیغ استفاده کنیم، پیش از التیام یافتن سایشها و خراشیدگیهای قبلی خراشهای ریز جدیدی را به پوست تحمیل میکنیم .

3.استفاده از ضدعرقها یا دئودورانتهای مضر: مواد شیمیایی موجود در این فرآورده ها باعث پیگمانتاسیون (یا همان پیسی) و تیره تر شدن پوست میشود.

4 . رطوبت: رطوبت یا عرق باعث حساسیت یا آلرژی و تغییر رنگ پوست میشود.

5 . چاقی: اضافه وزن، پیگمانتاسیون را تشدید میکند و لکه های تیرهای را پشت گردن، زیربغل، پشت زانو و دیگر بخشهای بدن ایجاد میکند.

6 . عدم تعادل هورمونی: تغییرات هورمونی در زمان هایی مانند دوران بارداری به تیره شدن بخشهایی از بدن مانند گردن، پشت گردن، آرنج و کشاله ران منجر میشود.

7 . اصطکاک: گاهی اوقات، استفاده از لباس‌های تنگ باعث اصطکاک بین پوست بدن و پارچه لباس می‌شود که همین امر به تغییر رنگ زیر بغل منجر می‌شود.

 
جادوی بادام و عسل در روشن کردن پوست

استفاده از عسل و بادام روشی مناسب و کم هزینه برای سفید شدن و روشن شدن رنگ پوست می باشد .کافیست یک قاشق غذاخوری شیر ،یک قاشق چایخوری عسل ،یک قاشق چایخوری آب لیمو و یک قاشق چایخوری روغن بادام را به خوبی با هم مخلوط نمایید و سپس از این ترکیب به مدت 10 الی 15 دقیقه بر روی پوستتان استفاده کنید .

 
اپیلاسیون و لیزر یا تیغ و کرم موبر؟

برای درمان تیرگی زیر بغل میتوانید از اپیلاسیون یا لیزر استفاده کنید . استفاده از تیغ یا کرم های موبر باعث تیرگی زیر بغل می شود. برای حذف موهای زائد میتوانید از موم استفاده کنید. در این روش مو از ریشه جدا خواهد شد و در نتیجه پوست زیر بغل بلافاصله چند درجه روشن تر می شود. استفاده از موم باعث می شود موهای شما به تدریج نازک و کم شوند.

 
ماسک خیار دوست همیشگی پوست

خیار یکی از سفید کننده های طبیعی است. می توانید از مقداری آب خیار برای سفید کردن زیر بغل خود استفاده کنید. می توانید آب خیار را با مقدار کمی زردچوبه و چند قطره آبلیمو قاطی کرده و ماسک درست کنید. حالا می توانید ماسک را برای زیر بغل خود استفاده کرده و بعد از 20دقیقه با آب سرد بشویید. برای گرفتن نتیجه بهتر می توانید یک روز در میان از این ماسک استفاده کنید.

 
جوش شیرین همیشه کاربردی

لایه بردارها یا اسکراب ها سلول های مرده بر روی سطح پوست رو از بین میبرن و به تنفس بهتر پوست کمک میکنند .جوش شیرین و آب یه لایه بردار طبیعی برای روشن کردن پوست زیر بغل است .توصیه میشه از این مخلوط هر روز استفاده شود. البته در صورت نداشتن حساسیت.

 
از ماسک شیر برای روشن شدن پوست کمک بگیرید

ویتامین ها و اسیدهای چرب موجود در شیر می تواند به تدریج باعث رفع سیاهی زیر بغل و گردن شده و پوست آن نواحی را نرم کند.

دو قاشق غذاخوری شیر را با دو قاشق غذاخوری آرد و یک قاشق چایخوری ماست ترکیب کنید، آن را بر روی نواحی تیره زیر بغل و گردن بمالید و بگذارید 15 دقیقه بماند و سپس با آب سرد بشویید.

 
یک ماسک لاکچری برای سفید شدن پوست

یک راه موثر و طبیعی دیگر که می توانید تاثیر آن را در دو روز مشاهده کنید استفاده از مخلوط کمی زعفران با دو قاشق غذاخوری شیر یا خامه است. این مخلوط را قبل از خواب به زیر بغل خود بمالید و اجازه دهید تا صبح بر پوست این ناحیه بماند. این مخلوط نه تنها رنگ زیر بغل را روشن تر می کند، بلکه باعث از بین رفتن بوی بد عرق نیز می شود.

منبع: سلامت


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز