title
کد خبر: 61890
00
اگر مشکل بی خوابی دارید بخوانید

بی خوابی یک از مشکلات عمده زندگی در دنیای شلوغ و مدرن امروزی است. برای حل این مشکل، بهترین راه حل رفتن به دل طبیعت و دوری از این دنیای شلوغ است.

به گزارش بهداشت نیوز: دنیای دیجیتال امروز بر تمام بخش های زندگی انسان تاثیر می گذارد. یکی از تاثیرات منفی آن بر سیستم خواب انسان است. اگر شما هم دچار مشکلات خواب شده اید بهترین توصیه رفتن به طبیعت و لذت بردن از آرامش آن است. پس کوله بارتان را جمع کنید و به دل طبیعت بزنید.

زندگی در دنیای مدرن و دیجیتال و دیر خواب رفتن، اثرات مخربی را بر روی سلامتی ما به دنبال دارد که می‌توان به ناکارآمدی درسی و کاری و زودرنجی افراد اشاره کرد. همین مشکلات می‌تواند به اتفاق ناگواری هم‌چون تصادف و یا ناهنجاری‌های اجتماعی دامن بزند. حتی اگر دسترسی به محیط بیرون در آخر هفته برایتان مقدور نیست، تنطیمات مناسب نور محیط داخل منزل قبل از خواب برای بدن نیز مفید است.

دانستن این نکات می‌تواند این فرصت را به ما بدهد که با وجود زندگی در دنیای امروزی و درگیری با مشکلات زیاد، بتوانیم مدت زمان هرچند کمی را به خودمان اختصاص بدهیم تا با محیط بیرون نیز ارتباط خوبی را برقرار کنیم؛ در نتیجه در وضعیت سلامتی بهتری قرار بگیریم.
تاثیر طبیعت بر آرامش روحی

مطالعات نشان می‌دهد که یک سفر هرچند کوتاه در آخرهفته به دل طبیعت کمک بزرگی به بازگشت ریتم مطلوب به زندگی ما می‌کند.
تحقیقات مختلفی در دانشگاه «کلرادو» صورت گرفته است که الگوی خواب افرادی زیادی را در فضاهای مختلفی بررسی کرده است. هنگامی که در محیط باز هستید، تغییراتی در زمان ترشح هورمون «ملاتونین» رخ میدهد که آرامش بیشتری را در شبانه‌روز به افراد هدیه می‌‌دهد. ملاتونین، هورمونی است که به هنگام تاریکی شب ترشح می‌شود که ما احساس خواب‌آلودگی کنیم.

مشکل از جایی شروع می‌شود که این روزها بیشتر افراد برای مدت‌ زیادی به صفحه‌ نمایشگرهای رایانه و تلفن‌های همراه خود خیره هستند که نتیجه‌ای جز تعویق در زمان ترشح این هورمون را نخواهد داشت و همین امر به بدن ما ضربه می‌زند.

حضور در طبیعت باعث آرامش ذهن می شود و تاثیرات مثبت بسیاری بر عملکرد آن می گذارد. فضاهای سبز ممکن است به سلامت روانی انسان ها کمک کند. بنابراین تلاش در حفاظت از طبیعت برای نسل های آتی یک ضرورت است.

منبع: مجله سلامتی


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز