title
کد خبر: 61971
00
 طلب شرکت‌های تجهیزات پزشکی از مراکز درمانی

یک مدیر عامل تولید کننده تجهیزات پزشکی از طلب ۲۰۰۰ میلیاردی شرکت‌های تجهیزات پزشکی از مراکز درمانی خبر داد.

به گزارش بهداشت نیوز، اصغر توفیقی مدیرعامل شرکت تولیدکننده تجهیزات پزشکی اظهار کرد: امروزه  قیمت‌گذاری تجهیزات پزشکی به وسیله وزارت بهداشت انجام می‌شود، با افزایش قیمت ارز و زیاد شدن میزان حقوق کارکنان هزینه‌های تولید تجهیزات و ملزومات پزشکی افزایش پیدا می‌کند و شرکت‌ها برای خرید مواد اولیه از کشورهای خارجی به دلیل استفاده از ارز آزاد با مشکلاتی مختلفی روبرو می‌شوند.

این تولید کننده تجهیزات پزشکی با اشاره به اینکه مواد اولیه برخی تجهیزات پزشکی جزو ارز مبادله‌ای محسوب نمی‌شوند، عنوان کرد: اکنون راهکاری برای کنترل بازار ارز نداشته‌ایم، به همین دلیل شرکت‌های تجهیزات پزشکی باید با برگزاری جلسات با وزارت بهداشت افزایش قیمت را برای سال 97 تعیین کنند تا با توجه به بدهی زیاد بیمارستان‌ها و مراکز درمانی مانع ورشکستگی شرکت‌های تولیدکننده تجهیزات پزشکی شویم.

وی با اشاره به طلب ۲۰۰۰ میلیاردی شرکت‌های تجهیزات پزشکی از مراکز درمانی، یادآور شد: به دلیل هزینه‌ها و سرمایه در گردش تولیدکننده نیازمند حمایت وزارت بهداشت و دریافت طلب خود از مراکز درمانی هستیم تا حوزه سلامت دچار مشکل خاصی در خصوص تجهیزات و ملزومات پزشکی نشود.

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

 


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز