title
کد خبر: 62035
00
 چطور بهترین و ارزان‌ترین بلیط هواپیما را پیدا کنیم؟

غالبا بعد از اینکه مقصد سفرتان را مشخص کردید، باید به سؤال مهمی جواب بدهید؛ «با هواپیما بریم یا قطار یا اتوبوس؟!» شاید همان ابتدا به‌دلیل گرانی یا اطلاع نداشتن از قیمت بلیط هواپیما، قید مسافرت هوایی را بزنید. اما اگر به شما بگوییم راه‌هایی برای خرید ارزان بلیط هواپیما وجود دارد چه؟

به گزارش بهدشات نیوز، غالبا بعد از اینکه مقصد سفرتان را مشخص کردید، باید به سؤال مهمی جواب بدهید؛ «با هواپیما بریم یا قطار یا اتوبوس؟!» شاید همان ابتدا به‌دلیل گرانی یا اطلاع نداشتن از قیمت بلیط هواپیما، قید مسافرت هوایی را بزنید. اما اگر به شما بگوییم راه‌هایی برای خرید ارزان بلیط هواپیما وجود دارد چه؟ بله! خرید بلیط هواپیما و رزرو هتل فوت‌وفن‌هایی دارد که بد نیست قبل از مسافرت بعدی‌تان با آنها آشنا شوید تا هم بتوانید در هزینه‌هایتان صرفه‌جویی کنید و هم مطمئن و راحت سفر کنید.

بهترین وقت خرید بلیط هواپیما
قیمت بلیط هواپیما در روزها و فصل‌های مختلف سال، بسته به مناسبت‌ها و تعطیلی‌ها تغییر می‌کند. بلیط هواپیمای شهرهای توریستی مانند مشهد، کیش، شیراز و … در زمان‌های مختلف قیمت‌های متفاوتی دارد. این قضیه درمورد هتل‌ها نیز صادق است و در رزرو هتل کیش، استانبول، دبی و … هم بسته به شرایط باید هزینه‌ی متفاوتی بپردازید.

برای اینکه بتوانید بلیط هواپیما را با قیمت مناسبی بخرید، بهترین کار این است که هرچه زودتر دست‌به‌کار شوید و از مدت‌ها (حتی ماه‌ها) قبل از سفرتان برای خرید بلیط هواپیما اقدام کنید. به این ترتیب دیگر به شلوغیِ نزدیکِ تعطیلات و کمیابیِ بلیط نمی‌خورید و می‌توانید بلیط موردنظر را با قیمت ارزان‌تری بخرید. فقط توجه داشته باشید که اگر از قبل به فکر خرید بلیط هواپیما هستید، بهتر است بلیطی بخرید که امکان کنسل کردن داشته باشد تا اگر برنامه‌ی سفرتان تغییر کرد، ضرر نکنید یا حداقل کمتر ضرر کنید.

یک راه دیگر برای خرید بلیط هواپیما این است که تا نزدیک تاریخ سفرتان منتظر بمانید و بلیط هواپیمای چارتر بخرید، یا اینکه به‌جای بلیط رفت‌وبرگشت، بلیط یک‌طرفه بخرید. این روش اگرچه ریسک زیادی دارد، اما خیلی وقت‌ها کمک‌تان می‌کند بلیط ارزان‌تری پیدا کنید و هزینه‌های سفرتان را کاهش بدهید.

بلیط چارتر در مقابل بلیط سیستمی
بلیط چارتر معمولا ارزان‌تر از بلیط سیستمی است و برای سفرهای کاری خیلی مناسب است. اما بلیط چارتر امکان کنسل کردن ندارد و تا چند هفته یا حتی چند روز قبل از تاریخ سفر هم امکان خرید آن نیست. از طرفی هم اگر از مدت‌ها قبل از تاریخ سفر، برای خرید بلیط هواپیما اقدام کنید، بلیط سیستمی شاید ارزان‌تر از بلیط چارتر برای‌تان تمام شود. بنابراین بلیط چارتر را فقط زمانی بخرید که از سفرتان مطمئن هستید و می‌توانید تا نزدیک تاریخ سفر برای خرید بلیط هواپیما منتظر بمانید.

مناسب‌ترین ساعت پرواز
ساعت پرواز رفت‌وبرگشت می‌تواند تأثیر زیادی روی سفر شما بگذارد، بنابراین برای انتخاب بهترین بلیط هواپیما براساس برنامه‌ی سفرتان باید به این نکته هم توجه کنید. هنگام خرید بلیط هواپیما دقت کنید که خیلی زود به شهر مقصد نرسید، چون ممکن است هتل جای خالی نداشته باشد که شما را زودتر از موقع پذیرش کند. از طرف دیگر هم اگر خیلی دیر به مقصد برسید، یک روز از برنامه‌ی سفرتان را از دست می‌دهید. در برگشت نیز به ساعت پرواز دقت کنید تا هم بتوانید به‌موقع به شهرتان برگردید و به استراحت یا کارتان برسید و هم روز آخر سفرتان را از دست ندهید.

توجه به شرایط و هزینه‌ی کنسلی
ارزان‌ترین بلیط هواپیما همیشه بهترین بلیط هواپیما نیست. مثلا اگر از سفرتان مطمئن نیستید و این احتمال وجود دارد که پیش از سفر مجبور به کنسل کردن بلیط هواپیما بشوید، باید به قوانین کنسلی بلیط دقت کنید تا پولی را که با خرید بلیط ارزان هواپیما صرفه‌جویی کرده‌اید، در جریمه‌ی کنسلی از دست ندهید.

در یک بازه‌ی زمانی مشخص، فرصت کنسل کردن بلیط هواپیما را دارید و می‌توانید خریدتان را از طریق آژانسی که بلیط را از آن خریده‌اید، به‌صورت آنلاین یا آفلاین کنسل کنید. کنسل کردن همه‌ی انواع بلیط هواپیما جریمه دارد؛ این جریمه از کل مبلغ بلیط تا درصدی ناچیز از قیمت بلیط یا یک رقمِ ثابت، متغیر است. بلیط چارتر امکان کنسل کردن ندارد و اگر از آن استفاده نکنید، پولی به شما برنمی‌گردد. اما بلیط سیستمی را می‌شود کنسل کرد. اگر خریدتان را زودتر کنسل کنید، جریمه‌ی زیادی نمی‌پردازید و حتی اگر به پروازتان نرسید، بخشی از قیمت بلیط هواپیما به شما بازگردانده می‌شود. بنابراین در خرید بلیط هواپیما حتما به قوانین بلیط توجه کنید و بازه‌ی زمانی کنسلی و جریمه‌ی عدم استفاده (no show) را در نظر بگیرید.

مقایسه و خرید آنلاین
خرید آنلاین بلیط هواپیما مزایای زیادی دارد، ازجمله اینکه در وقت و هزینه‌ی رفت‌وآمد صرفه‌جویی می‌کنید و می‌توانید انواع بلیط‌ها را بررسی و به بهترین و ارزان‌ترین بلیط هواپیما برسید. وب‌سایت‌هایی که خدمات آنلاین خرید بلیط هواپیما و رزرو هتل را انجام می‌دهند، با تضمین قیمت و رسیدهای قطعی رزرو و خرید، پشتیبانی ۲۴ ساعته و امکان کنسلی آنلاین، کار مقایسه و خرید بلیط هواپیما و رزرو هتل را راحت و بی‌دردسر کرده‌اند. در برخی از این وب‌سایت‌ها حتی بلیط پروازهای خارجی را هم می‌توانید با استفاده از همین کارت‌های شتاب فعلی‌تان بخرید.

سخن آخر
اگر می‌خواهید بهترین و ارزان‌ترین بلیط هواپیما را پیدا کنید، قوانین مربوط به بلیط‌ها را هم بخوانید و بدانید که مثلا بلیط کودکان با چه قیمتی محاسبه می‌شود یا اینکه تا چه تاریخی می‌توانید بلیط هواپیما را کنسل کنید و تا چه تاریخی با پرداخت جریمه امکان کنسل کردن بلیط هست.

در انتخاب کلاس پرواز هم دقت کنید. کلاس پروازی اکونومی ارزان‌ترین کلاس پروازی بلیط هواپیما است ولی اگر می‌خواهید صندلی راحت‌تر، غذای بهتر و امکاناتی مثل پخش موسیقی داشته باشید، می‌توانید با قیمت بالاتر بلیط بیزینس کلاس بگیرید.

در مجموع مهم‌ترین نکته برای پیدا کردن بهترین و ارزان‌ترین بلیط هواپیما این است که تا می‌توانید انواع بلیط‌های شرکت‌های هوایی مختلف را با هم مقایسه کنید. این کار را می‌توانید با مقایسه‌ی قیمت بلیط هواپیما شروع کنید، بعد به ساعت پرواز رفت‌وبرگشت دقت کنید و سپس به چارتر یا سیستمی بودن بلیط توجه کنید.

 

منبع: چطور


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز