title
کد خبر: 62151
00
علت اصلی مرگ و میر ایرانیان از زبان وزیر بهداشت

وزیر بهداشت با اشاره به ضرورت عادات صحیح زندگی سالم از تلاش برای ایجاد یک مراقب سلامت برای همه ایرانیان تا سال آینده خبرداد.

به گزارش بهداشت نیوز: سید حسن هاشمی، وزیر بهداشت، همزمان با فرا رسیدن هفته سلامت در همایش پیاده روی خانوادگی و برنامه صبح و نشاط شبکه ۳ در پارک ائل گلی تبریز حضور یافت و گفت: همه باید از خودمان مراقبت کنیم و به دنبال بهانه‌هایی مانند نبود ورزشگاه،  توسعه نیافتن ورزش همگانی و فراهم نکردن امکانات مورد نیاز توسط دولت نباشیم البته ممکن است در مواردی، مشکلات و کمبود‌هایی در بودجه، ناتوانی و کم فکری برخی مسئولان وجود داشته باشد، اما همه باید به فکر سلامتی خود باشند.

وی با  تاکید بر لزوم انجام تحرک کافی و مصرف تغذیه سالم در بین مردم، تصریح کرد: تلاش وزارت بهداشت این است که تا پایان سال ۹۸، همه ایرانیان یک مراقب سلامت داشته باشند، اما انتظار داریم که فرزندان، دانش آموزان و دانشجویان علاوه بر مراقبت از خود، سفیران سلامت باشند.
نیمی از مردم ایران اسیر اضافه وزن هستند

 هاشمی تاکید کرد: متاسفانه ۵۰ درصد از مردم ایران اضافه وزن دارند و دیابت و چاقی، دو مشکل عمده کشور است و بیشترین علت مرگ مردم، سکته‌های مغزی و قلبی است که ریشه آن به رعایت نکردن  سرانه مصرف شکر، روغن و نمک در ۳۰ سال گذشته بر می‌گردد.

وزیر بهداشت تصریح کرد: بین زنده بودن و زندگی کردن، تفاوت وجود دارد و مردم ایران حدود ۷۵ سال عمر می‌کنند که تقریبا ۶۰ سال از زندگی آن‌ها باسلامت همراه است و ۱۵ سال دیگر را با معلولیت زندگی می‌کنند و بهتر است که انسان با مراقبت از سلامتی خود در دهه پایان عمر، نیازمند دیگران نباشد.

منبع: خبرنگاران جوان


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز