title
کد خبر: 62158
00
 افراد فراموش‌کار با هوش‌تر می‌شوند

نتایج تحقیقات جدید نشان می‌دهد که فراموش کردن اطلاعات غیرمهم برای بدن ما مفید است.

به گزارش بهداشت نیوز: فراموش‌کاری معمولاً با بی‌ملاحظگی،  تنبلی یا حتی کم‌هوش بودن ارتباط داده شده است اما تحقیقات انجام شده در دانشگاه تورنتو نشان می‌دهند که فراموشی به ما اجازه می‌دهد تا اطلاعات جدیدی را جمع‌آوری کنیم و در نهایت تصمیمات هوشمندانه‌تری را بگیریم.

افراد فراموش‌کار با هوش‌تر می‌شوند
 
هیپوکمپوس بخشی از مغز است که خاطرات ما را نگه‌داری می‌کند؛ این بخش یکی از محدود نواحی مغزی است که بعد از تولد سلول‌های جدید تولید می‌کند.
 
مطابق با یافته‌های جدید محققان، فراموش کردن به مغز اجازه می‌دهد تا اطلاعاتی که دیگر برایمان اهمیت ندارد را پاک کند.
 
محققان در گذشته تصور می‌کردند که هدف از تولید سلول‌های جدید در مغز این است که ما بتوانیم اطلاعات بیشتری را به خاطر بسپاریم اما تحقیقات جدید خلاف این ادعا را نشان می‌دهند.
افراد فراموش‌کار با هوش‌تر می‌شوند
 
سلول‌های جدید به منظور افزایش ظرفیت حافظه ما خلق نمی‌شوند در عوض، هدف از تولید سلول‌های جدید آن است که مغز ما یک ذخیره به روز از اطلاعات مهم داشته باشد در نتیجه، اطلاعات غیرضروری باید پاک شوند که این فرایند به مغز ما اجازه می‌دهد تا از بازیابی اطلاعات غلط جلوگیری کند.
 
توجه داشته باشید که در مغز ما اطلاعات مانند کامپیوتر در مکان‌های مختلفی ذخیره نمی‌شود علاوه بر این، ذخیره شدن حجم نامحدودی از اطلاعات در حافظه می‌تواند باعث کاهش عملکرد مغز یا سردرگمی ما شود البته استراتژی بهتر برای مغز ما این است که اطلاعات غیرضروری را پاک کند.
افراد فراموش‌کار با هوش‌تر می‌شوند
 
در برخی موارد ممکن است مغز ما به اشتباه اطلاعاتی را پاک کند که برای ما مهم هستند. مسلماً فراموش کردن اطلاعات مهم می‌تواند ناراحت‌کننده باشد اما چنانچه ما می‌توانستیم همه‌چیز را به خاطر بسپاریم، مسلماً عملکرد روزمره مغز ما تنزل پیدا می‌کرد.
 
منبع: خبرنگاران جوان

مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز