title
کد خبر: 62267
00
 رفع سوزش معده با این میوه‌ها

یک کارشناس طب سنتی گفت: اگر سوزش معده و ترش کردن ناشی از فزونی اخلاط مضر بر سر دهانه معده است افراد می‌توانند از مربای سیب و "به" استفاده کنند زیرا سیب و "به" برای پاکسازی اخلاط مضر معده مفید است.

به گزارش بهداشت نیوز: سید جواد علوی درباره سوزش و ترش کردن معده از دیدگاه طب سنتی اظهار داشت: از دیدگاه طب سنتی ترش کردن و سوزش معده به علت رطوبت زیاد سر دهانه معده است که در این صورت احساس سوزش و ناراحتی معده با گرسنگی بهبود پیدا می‌کند و با مصرف غذا درد تشدید می‌یابد.

به گفته وی علت دیگر سوزش معده وجود اخلاط مضر بر سر دهانه معده است در برخی مواقع گرسنگی موجب سوزش معده می‌شود که با خوردن غذا تسکین پیدا می‌کند که می‌تواند به دلیل ریختن سودا بر سر دهانه معده باشد.


این کارشناس طب سنتی افزود: افراد خودشان می‌تواند علت سوزش معده خود را تشخیص دهند اگر با خوردن غذا بهبود پیدا می‌کند بدانند که سودای ترش موجب سوزش معده شده و اگر با گرسنگی بهبود پیدا می‌کنند باید پرهیزات غذایی را رعایت کرده تا بهبود پیدا کنند.

علوی با اشاره به اینکه رعایت پرهیزات غذایی موجب بهبودی بیماری‌های معده می‌شود, اضافه کرد: افرادی که دچار ترش کردن و سوزش معده هستند باید از مصرف غذاهای غلیظ مانند آش رشته, ماکارونی, غذاهای آماده, نان فطیر پرهیز کنند.

وی ادامه داد: اگر سوزش معده ناشی از ازدیاد رطوبت باشد بهتر است غذای این افراد از گوشت‌های لطیف و سریع الهضم مانند گوشت بلدرچین و کبک یا گوسفندی باشد و به صورت کبابی مصرف شود همچنین استفاده از دم کرده بابونه, نعناع, رازیانه و بادرنجبویه برای درد سوزش معده مفید است.

این کارشناس طب سنتی عنوان کرد: اگر سوزش معده و ترش کردن ناشی از فزونی اخلاط مضر بر سر دهانه معده است می‌توانند از مربای سیب و "به" استفاده کنند زیرا سیب و "به" برای پاکسازی اخلاط مضر معده مفید است.

منبع: تسنیم


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز