title
کد خبر: 6227
00
 پیشگیری از مرگ با فلفل قرمز

آن‌طور که محققان کالج پزشکی لارنر در دانشگاه ورمونت می‌گویند؛ اگر غذای تند و سوزان دوست دارید، احتمالا عمر طولانی‌تری پیش رو خواهید داشت.

به گزارش «بهداشت نیوز» محققان کالج پزشکی در ورمونت، در تحقیق بلند مدت خودشان دریافتند که ترکیبات موجود در فلفل تا 13 درصد با کاهش مرگ و میر ناشی از ناراحتی قلبی و یا سکته مغزی همبستگی دارد. در طول تاریخ فلفل  طعم تند به عنوان درمان بیماری‌های در نظر گرفته می‌شدند. اما تنها یک تحقیق دیگر در چین که در سال 2015 منتشر شد، این ارتباط را بررسی و نشان داده بود مصرف فلفل با کاهش و مرگ و میر مرتبط است. حالا مطالعه جدید یافته‌های مطالعه قبلی را تائید می‌کند. در این مطالعه عادات غذایی 16 هزار آمریکایی برای مدت 23 سال با استفاده از داده‌های تحقیقی سازمان ملی سلامت و تغذیه آمریکا توسط دانشجوی پزشکی «مصطفی چوپان» و استاد این دانشکده پزشکی، « بنجامین لینتبرگ» خصوصیات پایه شرکت کنندگان را بر اساس میزان مصرف فلفل قرمز بررسی کردند. آن‌ها در یافتند مصرف کنندگان فلفل قرمز در مقایسه با دیگران معمولا مردان سفید‌پوست آمریکایی مکزیکی متاهل هستند که سیگار می‌کشند و الکل مصرف می‌کنند و و میزان زیادی سبزی و گوشت مصرف می‌کنند و کلسترول کمتری در میزان غذایشان کلسترول چگال کمتری وجود دارد، در آمد کمتری دارند و تحصیل نکرده‌تر هستند.

آن‌ها اطلاعات پایه‌ای را که به طور متوسط 18.9 سال را در بر می‌گرفت بررسی کرده و میزان مرگ و میر و علل آن را بررسی کردند. نویسنده مقاله مصطفی چوپان می‌گوید:« اگرچه مکانیزمی که طی آن فلفل مرگ و میر را به تاخیر می‌اندازدمشخص نیست اما ممکن است گیرنده‌های کپسایسین که ترکیب اصلی در فلفل تند است در این مسئله نقشی داشته باشند». چوپان و لینتنبرگ چندین توضیح احتمالی برای دلایل فواید سلامتی مصرف فلفل قرمز در این مقاله مطرح می‌کنند. در حالی که نقش فلفل در کاهش وزن و گرفتگی عروق خونی قلب تا حدودی شناخته شده است، فلفل خواص میکروبی زیادی هم دارد و ممکن است در کاهش میکروب‌های مضر معده و دستگاه گوارش نقش داشته باشد.

چوپان می‌گوید هر چند مطالعه شان نتایج قبلی را تایید کرده است، اما شناسایی دقیق‌تر عوامل و دلایل این رخداد نیازمند مطالعه و بررسی بیشتر است. مشخص شدن دلیل پیدا کردن این مسئله یکی از مهم‌ترین کارهای باقی مانده است و همچنین باشد مشخص شود که نقش سایر عوامل سبک زندگی چطور از این مطالعه حذف شده‌اند.

 

منبع: سیناپرس


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز