title
کد خبر: 62316
00
۱۱ نکته جالب برای نظافت و جذابیت آقایان

اگر شما هم جزو آندسته از آقایانی هستید که به سلامت و زیبایی خود اهمیت می دهید و دنبال بهانه هایی مثل: فرصت ندارم و مشغله کاری دارم، نیستید. حتما این مقاله از راستینه را بخوانید . در این مقاله به شما نکاتی را یادآور می شویم که با به کارگیری آنها می توانید با ظاهری زیبا و جذاب در جامعه حضور پیدا کنید.

به گزارش بهداشت نیوز، اگر شما هم جزو آندسته از آقایانی هستید که به سلامت و زیبایی خود اهمیت می دهید و دنبال بهانه هایی مثل: فرصت ندارم و مشغله کاری دارم، نیستید. حتما این مقاله از راستینه را بخوانید . در این مقاله به شما نکاتی را یادآور می شویم که با به کارگیری آنها می توانید با ظاهری زیبا و جذاب در جامعه حضور پیدا کنید.

آقایان، ظاهر خود را مانند افراد حرفه ای نشان دهید.
مرتب کردن ابروها
آیا ابروهای شما هنوز مانند باغی است که درختانش هرس نشده اند؟ هرچند وقت یک بار که ابروهای خود را کوتاه و مرتب کنید، کافی است. اگر ابروی پیوسته بلند دارید، ممکن است بیشتر نیاز باشد کوتاه و مرتب کنید. اپیلاسیون نسبتا آسان است، چه در خانه چه در سالن آرایشی. هر شش تا هشت هفته یک بار باید این کار را انجام دهید.

بوی بد دهان
نفس بد بو خیلی بد است، اما چگونه بفهمید نفستان بد بو است؟ در اینجا ایده ای به شما ارائه خواهیم کرد، پشت دست خود را لیس بزنید، صبر کنید و سپس بو کنید. علل بوی بد دهان متفاوت هستند. برخی مردان این مشکل را با یک مسواک یا خوردن پیاز کمتر حل میکنند. اگر با وجود اقدامات احتیاطی، باز هم دهان شما بوی بدی میدهد، به دندانپزشک مراجعه کنید. ممکن است عفونت و یا مشکلات دیگری داشته باشید.

موی بینی و گوش
این بی رحمانه است: همانطور که موهای سر کم کم دچار ریزش میشوند و کم میشوند، موهای دیگری در جاهای دیگری از بدن جوانه میزنند. هنگامی که موهای بینی رویش میکنند، آنها را از ریشه نکشید. اول اینکه، با این کار آنها آسیب می بینند. دوم اینکه، موهای بینی در واقع به تهویه هوا به ریه های شما کمک میکنند. در عوض، از موچین برقی برای کوتاه کردن آنها استفاده کنید. شما می توانید از موچین برقی برای موهای گوش نیز استفاده کنید.
 
مراقبت از دست و ناخن ها
حتی اگر شما به دستان و ناخن های خود توجهی نداشته باشید، اما هر روز و هر زمانی که برای مثال با کسی دست میدهد، بقیه افراد به دستان و ناخن های شما توجه میکنند. ناخن های کثیف و یا ناصاف در شأن یک مرد نیست. آنها خیلی بد به نظر میرسند. مانیکور کنید – تعداد زیادی از مردان مانیکور انجام میدهند – به طور منظم مانیکور انجا دهید. اگر نه، حداقل ناخن های خود را مرتب کنید. ناخن های خود را به طور منظم مرتب کنید. برای خرید برس ناخن و استفاده از آن وقت بگذارید.

ریزش مو
اگر موهای شما نازک شوند، کارشناسان نظافت توصیه صادقانه ای دارند: خود را با آن وفق دهید. آن را با موهای دیگر، و یا بسیاری از محصولاتی که بدین منظور طراحی شده اند، و یا سبکی که استادانه طراحی شده اند، پنهان نکنید. شاید به جر خود شما، هیچ کس فریب نخورد. آن را کوتاه کنید یا به طور کامل بتراشید. با این کار بهتر به نظر خواهید رسید و می فهمید که چیزی نیست که از آن شرمنده باشید.

بوی بد بدن
تأمل نکنید، ادکلن بزنید. اما اگر ادکلن زدید، همزمان از صابون، افترشیو، دئودورانت، و کرم معطر صورت استفاده نکنید. بوی بد بدن با ترکیبی از عطر مردانه ایده خوبی نیست. وقتی که بدنتان بو میدهد زیرک باشید. چیز دیگری که میتوانید در نظر بگیرید این است که هر چه چیزهای معطر بیشتری استفاده کنید، احتمال اینکه پوستتان تحریک شود بیشتر میشود.

اصلاح صورت: عجله نکنید!
با توجه به اینکه بسیاری از مردان روزانه صورت خود را اصلاح میکنند، عجیب است که برخی از آنان اینقدر بد اینکار را انجام میدهند. شاید به این خاطر باشد که برخی از ما بی حوصله هستیم. مقداری کرم ریش تراشی روی صورت خود می زنیم و بلافاصله شروع به اصلاح میکنیم. به جای این کار، کرم اصلاح را سه دقیقه روی پوست نگه دارید تا موها نرم شوند. اگر در حمام اصلاح میکنید، اجازه دهید قبل از اصلاح، پوست شما به مدت چند دقیقه خیس بخورد. به همین دلیل مردان عادت دارند قبل از اصلاح روی صورت خود حوله گرم بگذارند.

اصلاح: به آرامی ریش تراش را روی پوست بکشید.
در حالی که ریش تراش ها اغلب چهار پره یا بیشتر هستند، لزوما به این معنی نیست که آنها بهتر هستند- به خصوص اگر شما همان قسمت را دوباره اصلاح میکنید. تمرکز بیش از حد بر روی اصلاح می تواند به شکاف و سوختگی تیغ منجر شود. بهتر است ته ریش بگذارید تا اینکه به پوست صورت خود آسیب بزنید. اگر موهایی که رشد نکرده اند دردسرساز هستند، لایه برداری را امتحان کنید و یا از ژل اصلاح به جای فوم استفاده کنید، و در جهت رشد مو اصلاح کنید.

پوست و آفتاب
بعد از سه چهار دهه، خورشید به صورت شما آسیب میزند. بسیاری از چین و چروک هایی که با بالا رفتن سن مرتبط هستند در واقع نتیجه آسیب نور خورشید هستند. برخی مردان آفتاب سوخته به نظر میرسند. برخی دیگر فقط پر چین و چروک به نظر میرسند. با استفاده از کرم ضد آفتاب صورت حاوی SPF 30 یا بالاتر از پوست صورت خود محافظت کنید.

چگونه صورت خود را بشویید.
آیا شما صورت خود را با صابون های سختی که برای مالش دادن زیر بغل و پاهای خود استفاده میکنید، می شویید؟ این کار ایده خوبی نیست. نه تنها پوست صورت شما حساس است، بلکه نخستین چیزی است که هر کسی می بیند. پوست خشک و پوسته پوسته خوب به نظر نمیرسد. از مصرف صابون هایی با بوی قوی خودداری کنید و یک پاک کننده ملایم صورت غیر صابونی انتخاب کنید.

مراقبت از پا
از تمامی قسمت های بدن که مردان نادیده میگیرند، پاها از همه بیشتر مورد غفلت قرار میگیرند. اما همسر شما به آنها توجه میکند، به خصوص اگر شب ها با ناخن های خود بدن او را خراش دهید. ناخن های خود را به طور منظم کوتاه کنید. پاهای خود را خیس کنید و پوست مرده آن را با سنگ پا از بین ببرید. هر دوی شما نتیجه کار را دوست خواهید داشت.

 

منبع: راستینه


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز