title
کد خبر: 62493
00
بوفه مدارس در وضعیت «سلامت» قرار دارد

وزیر بهداشت و درمان معتقد است طبق ارزیابی های انجام شده، ۸۵ درصد بوفه های مدارس در وضعیت «سلامت» قرار دارد.

به گزارش بهداشت نیوز، وزیر بهداشت در حاشیه همایش سفیران سلامت دانش آموزی در جمع خبرنگاران گفت: در معاونت تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش ما ۱۷۷۰ سفیر سلامت در سراسر کشور داریم که کمترین حسنش این است که اگر این بچه ها حتی نتوانند اعضای خانواده خود را جذب زندگی سلامت بکنند، برای سلامتی خودشان عمل می کنند و غذای روح و جسم و سبک زندگی ایرانی و متناسبی را انتخاب می کنند.

وی ادامه داد: سفیران سلامت به نوعی همکاران ما در پایگاه های سلامت و در خانه های بهداشت روستاها محسوب می شوند. رابط ما با خانواده و شهر هستند. ضمن اینکه به این بچه ها توصیه می کنم دیگر وقت سخنرانی گذشته است و بهتر است با عمل درست خودشان روش درست زیستن و سالم زیستن را به دیگران یاد بدهند.

هاشمی در ادامه درباره ارائه تغذیه سالم در بوفه مدارس و نظارت وزارت بهداشت بر این امر نیز بیان کرد: طبق آمار ما و ارزیابی ارزیاب های خود ما و نه آموزش و پرورش، ۸۵ درصد بوفه ها سالم هستند. در حالیکه پیش از این در بوفه ها رستوران راه افتاده بود و حتی غذای گرم هم سرو می کردند.

وی گفت: در این مدت وزارت بهداشت یکی از کارهای خوبی که انجام داده این است که تولید کنندگان را موظف کرده روی محصولات غذایی چراغ راهنمایی با رنگ های سبز و زرد و قرمز بر اساس میزان نمک، شکر و روغن مصرفی در آن محصول درج کنند.

وزیر بهداشت و درمان با اشاره به اینکه هم وزارت بهداشت و هم آموزش و پرورش از کمپانی ها و تولیدکنندگانی که بتوانند دستگاه هایی در مدارس طراحی کنند که بتواند با بسته بندی زیبا و سالم تغذیه سالمی به دانش آموزان ارائه بدهد، استقبال می کنند، اضافه کرد: چنین همتی هم توجیه اقتصادی دارد و هم توجیه تربیتی و سلامتی. این بازار بسیار خوبی است و می توان در انحصار کسانی که چنین دستگاه هایی تولید کنند گذاشته شود و ما هم خیالمان راحت باشد میان وعده سالمی دست دانش آموزان می رسد. بخش خصوصی وقتی ببیند این بازار را دارد حتما اقدام می کند. ضمن اینکه ما هم نمی توانیم دنبال ممنوعیت باشیم. همین که در بوفه مدارس شاهد ارائه شکلات و چیپس و پفک و کالباس و نوشابه نیستیم خدا را شکر می کنیم اما برخی از همین کیک ها هم که در دسترس است زیان بخش است.

وی با بیان اینکه ذائقه دانش آموزان می تواند از همین مدارس تغییر کند بر ضرورت توجه به این امر در آموزش و پرورش تاکید کرد.

 

منبع:مهر

 

مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز