title
کد خبر: 62520
00
برملاشدن آلزایمر بامعاینه چشم

دانشمندان بتازگی کشف کرده اند که چشم ها می توانند به پزشکان کمک کنند از میزان پیشرفت آلزایمر حتی قبل از شروع علائم آن مطلع شوند.

به گزارش بهداشت نیوز، چشم ها تنها پنجره هایی به سمت روح مان نیستند، اگر خوب دقت کنیم متوجه می شویم که این دو عضو بینا می توانند پنجره ای به سمت سلامتی مان نیز باشند. چشم های تان چه تحریک، قرمز و یا کمی تغییر کرده باشد معاینه آن ها می تواند اطلاعات با ارزشی درباره ی سلامت در اختیارتان قرار دهد، از دیابت و فشار خون گرفته تا آسیب اشعه های خورشید وتشخیص آلزایمرآلزایمر

اسواتی مور، مولف اصلی تحقیقی در این زمینه از دانشگاه مینه سوتا، گفت:«شبکیه چشم تنها یک تکه متصل به مغز نیست، بل که بخشی از سیستم عصبی مرکزی به شمار می رود. مغز و شبکیه چشم هر دو به دلیل ابتلا به بیماری آلزایمر دچار تغییر می شوند و بر خلاف مغز، پزشکان با بررسی تغییرات شبکیه چشم می توانند راحت تر و سریع تر به وقوع بیماری پی ببرند». 

این مطالعه در ادامه تحقیقی روی سلول های شبکیه چشم موش های مستعد پیشرفت آلزایمر صورت گرفته است.

مور افزود:«ما تغییراتی در شبکیه چشم موش های مبتلا به آلزایمر قبل از رسیدن به سن معمول این بیماری دیدیم که نشانه های عصب شناسانه را پیش روی می گذاشت. نتایج به دست آمده نزدیک به بهترین حالت از یافته های این تحقیق قرار دارند». 

با توجه به آنچه در مجله تحقیقات علوم بینایی و چشم پزشکی (IOVS) منتشر شده است، برای آزمایش آثار فناوری جدید بر روی انسان، محققان قرار است بزودی آزمایش های بالینی در این زمینه را احتمالا در همین ماه آغاز کنند.

 

منبع:نمناک

 

مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز