title
کد خبر: 62557
00
این کارهای اعتیادآور زندگیتان را به نابودی می‌کشاند

آیا فقط به افرادی که مواد مخدر مصرف می کنند باید معتاد گفت؟

به گزارش بهداشت نیوز، در ابتدا این سوال باید مطرح شود که اعتیاد چیست و نقطه آغاز آن کجاست؟ در واقع هر چیزی که روحیه و حالت شما را تغییر دهد اعتیادآور است. به طور معمول افراد برای تسکین درد و رفع یک مشکل به خود درمانی روی می آورند و اعتیاد خود را آغاز می کنند.

اعتیاد فقط استفاده از مواد مخدر نیست، بلکه به هر چیزی که نتوانید بدون آن زندگی کنید، معتاد می شوید.

شبکه های مجازی
اگر از شبکه های مجازی بیش از اندازه استفاده می کنید، متاسفانه شما یک فرد معتاد هستید. بر اساس پژوهش ها، شاید شما جز ۱۰ درصد از کاربران دنیای مجازی باشید که در این دام گرفتار شدند. در حقیقت تاثیری که کامنت ها و پست ها در شبکه های مجازی بر روی روان و مغز انسان ها می گذارند، همانند تاثیر مواد مخدر بر روی مغز است.

به اشتراک گذاشتن اطلاعات زندگی تان با دیگران موجی از احساس مثبت به شما بر می گرداند که شما را برای این کار ترغیب می‌کند.

 جراحی های پلاستیک
از دیگر اعتیاد های عجیب در جامعه امروزی می توان به جراحی های پلاستیک اشاره کرد. این دسته افراد به اختلال خود زشت انگاری مبتلا هستند. این افراد از نقص های خود بسیار رنج می برند. از طرفی این افراد به طور مستمر در حال برطرف کردن نقص های چهره خود با جراحی های مختلف و لوازم آرایش هستند.

خرید کردن
اکثر افراد همیشه در حال خرید کردن وسایلی هستند که احتیاجی به آن ها ندارند. آنچه که در جستجو آن هستید ممکن است شما را سرحال کند و این به شما در کنترل مسائل و مشکلات کمک می کند. از این رو شما به این خرید کردن اعتیاد پیدا می کنید زیرا این کار به شما انرژی می دهد.

کافئین، شکلات و دیگر شیرینی ها
اگر صبح خود را با یک نوشیدنی انرژی زا مثل قهوه آغاز می کنید و به این کار اعتیاد پیدا کرده اید، بهتر است این عادت را ترک کنید، چراکه ممکن است اثرات بدی از جمله سردرد های شدید به همراه داشته باشد. علاوه بر این گروهی دیگر نیز وجود دارند که اعتیاد شدید به شکلات و شیرینی دارند. خوردن این دسته از خوراکی ها به دلیل بالا بودن چربی، شکر و کربوهیدرات روی مغز شما مانند یک دارو تاثیر گذار است. این اعتیاد هم می تواند منجر به مشکلاتی برای سلامتی شما شود.

 

منبع: دکترسلام


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز