title
کد خبر: 62640
00
راهنمای خرید شامپو

شامپو، جزء آن دسته از کالاهای حساسی بشمار می رود که باید با مشورت پزشک تهیه شود و انتخاب یک شامپوی خوب علاوه بر قیمت آن به نوع مو‌های شما نیز بستگی دارد.

به گزارش بهداشت نیوز، شامپو، جزء آن دسته از کالاهای حساسی بشمار می رود که باید با مشورت پزشک تهیه شود و انتخاب یک شامپوی خوب علاوه بر قیمت آن به نوع مو‌های شما نیز بستگی دارد.

از آن جایی که برای هر نوع مو، شامپوی بخصوصی وجود دارد، می توان شامپو‌های مختلف، با خواص و ویژگی‌های متفاوتی در بازار پیدا کرد. پس اگر می‌خواهید موهایتان بیشترین درخشندگی و طراوت را داشته باشند باید نیاز‌ آن ها را با توجه به ویژگی‌ و خواصی که برای شما مناسب است تطبیق دهید.

راحت‌ترین روشی که می‌توانید برای خرید یک شامپو مناسب استفاده کنید، تطبیق نوع شامپو با نوع موی سرتان است تا آن ها را زیباتر جلوه دهد.

باید بدانید که مو‌های شما جزء کدام دسته است؛ خشک، چرب، لخت یا وزوزی، که در ادامه به بررسی هر کدام از آن‌ها می‌پردازیم:

اگر مو‌های شما لخت است، آن‌ها را با شامپوی حجم‌دهنده بشویید تا پرپشت‌تر به نظر برسند.

برای رام کردن مو‌های وز و پیشگیری از خشکی و آسیب دیدن آن، استفاده از شامپوی مخصوص مو‌های خشک یا مو‌های رنگ‌شده پیشنهاد می شود.

اگر مو‌های شما خشک است پیشنهاد می‌کنیم تا شامپو‌یی با قدرت بسیار بالا در احیای رطوبت مو‌ها بخرید، شامپو‌هایی که در فهرست مواد تشکیل‌دهنده آن‌ها روغن‌های طبیعی جذب‌شونده درج شده باشد که یکی از بهترین آن‌ها، روغن نارگیل است.

گزینه‌های دیگر، روغن آوکادو، روغن دانه انگور و روغن آرگان است.

اگر مو‌های چربی دارید، شامپوی مخصوص مو‌های چرب بخرید. از شامپو‌های حاوی مرطوب‌کننده یا نرم‌کننده استفاده نکنید.

نباید رطوبت بیشتری وارد مو‌های چرب شود.

اگر مشکل شوره سر هم دارید که معمولاً در افراد دارای مو‌های چرب دیده می‌شود آن را با شامپوی ضد شوره حاوی کتوکونازول، زینک پیریتیون یا سلنیوم سولفید درمان کنید.

اگر موهایتان را رنگ کرده اید، شامپوی مخصوص مو‌های رنگ‌شده بخرید تا رنگ هایلایت‌هایی که کلی خرجشان کرده‌اید، شسته نشود.

 

منبع:باشگاه خبرنگاران

 

مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز