title
کد خبر: 62696
00
برگزاری نخستین کنفرانس بین‌المللی لوازم آرایشی حلال در ایران

نخستین کنفرانس بین المللی حلال لوازم آرایشی و بهداشتی با هدف توسعه گردشگری حلال در تهران برگزار می‌شود.

به گزارش بهداشت نیوز، محمد بقایی - دبیر اولین کنفرانس بین‌المللی حلال در کازمتیک تهران 2018 و علیرضا کیانی - عضو هیات‌مدیره‌ انجمن صنایع شوینده آرایشی و بهداشتی و رئیس حوزه‌ آرایشی انجمن در یک نشست خبری با جمعی از اصحاب رسانه به گفتگو در خصوص  اهداف برگزاری این سمینار پرداختند.

بقایی با بیان اینکه کنفرانس بین المللی حلال در کازمتیک تهران جزو 10 کنفرانس معدود در دنیا است که در این زمینه برگزار می‌شود، در این خصوص ابراز داشت: موضوع حلال در کازمتیک موضوع جدیدی نیست. هر چند شاید برای مردم و صنایع و بازار ما مقوله‌ی جدیدی باشد. چون ما در یک کشور اسلامی با محصولات حلال زندگی می‌کنیم و به طور طبیعی انتظار چیز غیرحلال را نداریم، اما امروزه کالاهای حلال و صنعت حلال در دنیا به ‌شدت در حال توسعه است. به نحوی که کل صنعت حلال دنیا را حدود 2/5 (پنج و دو دهم) بیلیارد دلار شامل می‌شود که یک صنعت بسیار گسترده و وسیع است.

وی ادامه داد: در حال حاضر حجم مارکت صنعت کازمتیک یا همان آرایشی بهداشتی حلال در دنیا حدوداً 20 میلیارد دلار است که این رقم در هفت سال آینده یعنی در سال 2025  به 52 میلیارد دلار خواهد رسید. از این رو، تصمیم گرفتیم نخستین کنفرانس بین‌المللی حلال در کازمتیک را در تهران برگزار کنیم که با استقبال خوبی مواجه شده است.

دبیر اولین کنفرانس بین‌المللی حلال در کازمتیک تهران 2018  با اشاره به اینکه در همایش مذکور 11 نفر از اساتید بین المللی دانشگاهی سخنرانی خواهند داشت، افزود: هفت سخنران علمی این همایش از کشورهایی همچون آلمان، انگلستان، فرانسه، ترکیه، امارات و اندونزی حضور خواهند داشت . به طوریکه اساتیدی همچون پروفسور جوشیتا از اندونزی - رئیس انجمن متخصصین شیمی کازمتیک اندونزی و استاد دانشگاه داروسازی جاکارتا، خانم برگیت هابر از آلمان - عضو کمیته‌ی قانون‌گذاری اتحادیه‌ی اروپا در زمینه‌ی کازمتیک و قائم‌مقام انجمن صنایع شوینده‌ی آلمان، دکتر ارچین اوزون تُرک رئیس انجمن متخصصین شیمی کازمتیک ترکیه و رئیس سابق انجمن پزشکان زیبایی اروپا و خانم آنجیشکا از انگلستان - ارزیاب سلامت و ایمنی محصولات کازمتیک در اتحادیه اروپا از جمله سخنرانان برجسته این همایش هستند.

در ادامه این نشست خبری علیرضا کیانی - عضو هیئت‌مدیره‌ انجمن صنایع شوینده آرایشی و بهداشتی و رئیس حوزه‌ آرایشی انجمن هدف اصلی برگزاری این همایش را نگاه ویژه به بخش صادرات دانست و گفت: به طور قطع برخورداری از استانداردی جهانی و وحدت رویه مورد پذیرش کشورهای جهان( مسلمان و غیر مسلمان ) ، قوت قلبی برای مصرف‌کننده‌ گان خواهد بود.

کیانی یکی از اهداف برگزاری این کنفرانس حلال را ترویج فرهنگ استفاده از محصولات حلال در داخل و خارج از کشور دانست و ادامه داد: هدف ما نگاه ویژه به معرفی استاندارد حلال در کازمتیک به‌عنوان یک استاندارد به‌روز و دانش‌محور است. آنچنان که مهمترین هدف ما تولید و حمایت از کالای داخلی ، صادرات کالای ایرانی حلال به کشورهای مسلمان و غیرمسلمان است.

وی در خصوص پیش بینی سهم این صنعت بر مبنای قیمت مصرف کننده در داخل کشور در سال جاری را معادل 23 الی 24 هزار میلیارد دلار اعلام کرد و ادامه داد: نیمی از این عدد به حوزه آرایشی و 50درصد باقی مانده نیز به شوینده و پودرهای تمیزکننده تعلق می‌گیرد.

عضو هیئت‌مدیره‌ انجمن صنایع شوینده آرایشی و بهداشتی در ادامه سخنان خود در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر اینکه سهم صنعت مذکور در سال گذشته از نظر قیمت مصرف کننده چه رقمی را به خود اختصاص داده است؟ گفت: این عدد در سال گذشته حدود 20 هزار و 500 میلیارد تومان به عبارتی کمتر از 21 میلیارد تومان بر مبنای قیمت مصرف کننده بود.

کیانی ادامه داد: 30 درصد لوازم آرایشی و بهداشتی تولید داخل و 70 درصد از کشورهای خارجی وارد می‌شوند. در خصوص شوینده‌ها نیز 80 درصد محصولات داخلی بوده که شامل تولیدکننده‌های داخلی با برندهای ایرانی و بین‌المللی هستند.

وی در پایان اظهار امیدواری کرد: این همایش آغازی برای  صنعت، متخصصین، دانشمندان و تمام دانشگاهیان خواهد شد که می‌بایست نگاه ویژه ای به این مقوله‌ بسیار مهم، فرهنگ‌ساز و مترقی داشته باشند و ما را نیز در این صنعت حمایت کنند.

در خاتمه بقایی شعار این کنفرانس را  سلامت، کیفیت و اصالت در قالب حلیت اعلام کرد و اظهار داشت: حمایت از کالای ایرانی زمانی میسر می‌شود که تمام تلاشمان بر محور توسعه و پیشرفت تکنولوژی و دانش مرتبط به کالای ایرانی قرار بگیرد. در این مسیر دانشگاهها باید به کمک حوزه‌ حلال در کازمتیک بیایند. چراکه بدون کمک دانشگاهها این صنعت توان پایداری در بازارهای جهانی را ندارد و حضور در بازارهای جهانی نیازمند توسعه است و این امر با تلاش و کوشش دانشمندان ایرانی در دانشگاهها ایجاد می‌شود.

نخستین کنفرانس بین‌المللی حلال در کازمتیک (لوازم آرایشی و بهداشتی) به همت سازمان بین‌المللی سیتی وان (گردشگری حلال ) با حضور جمعی از اساتید دانشگاهی و بین‌المللی از کشورهایی همچون آلمان، انگلیس، فرانسه، ترکیه، امارات متحده عربی، اندونزی، رئیس مجلس شورای اسلامی، رئیس سازمان غذا و دارو و جمعی از مسئولان عالی رتبه کشوری و همچنین مدیران ارشد سازمان گردشگری حلال( سیتی وان) در روز جمعه هفتم اردیبهشت ماه جاری در نمایشگاه بین‌المللی تهران برگزار می‌شود.


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز