title
کد خبر: 62766
00
نکات فوق‌حرفه‌ای برای بهبود تمرین بارفیکس

شاید شما هم مثل خیلی از افراد دیگر، سال‌هاست که حرکت بارفیکس را به یک شیوه انجام می‌دهید؛ به همین دلیل پیشرفتی در آن نداشته‌اید. این سؤال که «چگونه می‌توانیم بیشتر بارفیکس بزنیم؟» برای بسیاری از ورزشکاران و افراد علاقه‌مند به ورزش پیش می‌آید.

شاید شما هم مثل خیلی از افراد دیگر، سال‌هاست که حرکت بارفیکس را به یک شیوه انجام می‌دهید؛ به همین دلیل پیشرفتی در آن نداشته‌اید. این سؤال که «چگونه می‌توانیم بیشتر بارفیکس بزنیم؟» برای بسیاری از ورزشکاران و افراد علاقه‌مند به ورزش پیش می‌آید. این مطلب برای افرادی‌که به‌تازگی می‌خواهند بارفیکس‌زدن را شروع کنند، یا قصد افزایش رکورد بارفیکس‌زدن خود را دارند، فوق‌العاده مفید خواهد بود. در ادامه، دو تکنیک استثنایی و حاصل تجربه ورزشکاران حرفه‌ای را در اختیار شما علاقه‌مندان به بارفیکس قرار خواهیم داد تا تعداد تکرارهای بارفیکس را زیاد کرده و دوستانتان را در باشگاه یا منزل شگفت‎زده کنید.

به گزارش بهداشت نیوز، حرکت بارفیکس، یکی از تمرینات بسیار قدرتمند برای تقویت عضلات دو سر بازو و بالاتنه به حساب می‌آید؛ اما تکرار این حرکت کمی دشوار بوده و نیاز است که آمادگی جسمی نسبتاً خوبی داشته باشید. علت اهمیت حرکت بارفیکس نیز به تأثیر بسیار زیاد آن بر زیبایی بالاتنه برمی‌گردد. فیلم‌هایی مثل اسپارتاکوس و گلادیاتور، همگی قبل از ضبط، یک دوره تمرینی برای بازیگران نقش اول خود درنظر می‌گیرند که شامل حرکاتی مانند ددلیفت، دو سرعتی، شنا و صد البته بارفیکس است. در ادامه دو شیوه برای بهبود کیفیت بارفیکس و قوی‌تر شدنتان به شما آموزش خواهیم داد که نتیجه مطالعات و تحقیقات بسیار زیادی است.

شیوه شماره ۱٫ بازخورد لمسی (فیزیکی)

برای تمرین این شیوه، باید سبک بارفیکس‌زدن خود را تغییر دهید. اکثر ما صورت و شانه‌هایمان را تا نزدیک میله بارفیکس بالا می‌بریم و سپس یک تکرار را تمام کرده و به وضعیت آغازین حرکت برمی‌گردیم. اما این کار اشتباه است. از این به بعد باید موقع بالا رفتن، بدنتان با میله بارفیکس تماس پیدا کند و دیگر هیچ‌کدام از تکرارهای حرکت بارفیکس را بدون این استاندارد انجام ندهید.

شاید برایتان این سؤال پیش بیاید که انجام چنین کاری چه فایده‌ای خواهد داشت!؟ تاثیر این تمرین، به‎زودی خودش را نشان خواهد داد. بهتر است یک نقطه از بدنتان را در نظر بگیرید، حال فرقی نمی‌کند آن نقطه روی گردن یا سینه‌تان قرار داشته باشد، از این به بعد انجام درست حرکت بارفیکس را منوط به برخورد این نقطه با میله بارفیکس در نظر داشته باشید؛ برای مثال اگر این قسمت از گردنتان با میله بارفیکس برخورد پیدا کرد، یعنی حرکت بارفیکس را درست انجام داده‌اید؛ در غیر این‌صورت انجام حرکت بارفیکس، با شکست روبه‌رو شده است. این تصمیم باعث می‌شود تا بدنتان نحوه پیروزی و شکست را به‌خاطر بسپرد و با گرفتن بازخورد، کاملاً شرطی شود. با به‌کارگیری این تکنیک، تعداد بارفیکس‌زدنتان سر به فلک خواهد کشید!

شیوه ۲: انگیزه برای انفجار (افزایش رانش عصبی-ذهنی)

این شیوه دوم که تا حد زیادی به بهبود حرکت بارفیکس کمک خواهد کرد، «انگیزه برای انفجار» نام دارد.

ابتدا بهتر است ببینیم رانش عصبی یا همان (Neural drive) چیست؟ این واژه زمانی به‌کار برده می‌شود که افراد، بدون اینکه تغییری در سایز عضلاتشان داشته باشند، قدرتشان افزایش پیدا می‌کند؛ مثلاً زمانی‌که می‌خواهید حرکت ددلیفت را انجام دهید، تصمیم می‌گیرید که از نهایت انرژی‌تان استفاده کرده و به قول معروف بترکانید (انفجار)؛ این باعث می‌شود تا رانش عصبی‌تان تحریک شده و در نتیجه، سیستم عصبی شما ارتباط موثرتری با عضلات برقرار کند. پس با وجود اینکه حجم عضلاتتان تغییری نداشته، اما نیروی شما افزایش پیدا کرده است؛ این همان تعریف واژه انفجار است.

برای اینکه تمرین بارفیکس را منفجر کنید و تکرارها زیاد شود، باید سعی کنید عضلاتتان را سخت‌تر منقبض کنید تا به آنچه که می‌خواهید دست یابید. برای این کار و ایجاد انگیزه بیشتر به خودتان، هنگام تمرین، با این تصور که وزنه سنگینی را به خودتان آویزان کرده‌اید، بدن خود و وزنه را از بالای میله بارفیکس رد کنید.

سخن پایانی

بدون شک ترکیب دو مهارتی که در این مقاله آموزش داده شد، باعث می‌شود تا تمرینات بارفیکس را قوی‌تر و انفجاری‌تر دنبال کنید. فراموش نکنید که حتماً تکنیک اول را به‌کار ببندید تا بدنتان با میله بارفیکس تماس پیدا کرده و برای دستیابی به موفقیت و گرفتن بازخورد، شرطی شوید. انفجاری عمل‌کردن داخل تمرین نیز یکی دیگر از شرایط موفقیت شما است. اما دقت داشته باشید که برای دیدن تاثیر این تکنیک‌ها، باید کمی صبر به خرج دهید.

 

منبع: فیتامین

 


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز