title
کد خبر: 62903
00
 آیا در محیط باشگاه خجالتی هستید؟

آیا هنگامی که در باشگاه لباس عوض می‌کنید احساس راحتی نمی‌کنید، یا دائم به این فکر می‌کنید که دیگران با دیدن شما در لباس ورزشی چه فکری می‌کنند؟ اعتماد بنفس و انگیزه ندارید و ترجیح می‌دهید بجای رفتن به باشگاه ورزشی و اجتماعی بودن کار دیگری انجام دهید؟ پس احتمالا شما از کمرویی باشگاهی رنج می‌برید!

به گزارش بهداشت نیوز، آیا هنگامی که در باشگاه لباس عوض می‌کنید احساس راحتی نمی‌کنید، یا دائم به این فکر می‌کنید که دیگران با دیدن شما در لباس ورزشی چه فکری می‌کنند؟ اعتماد بنفس و انگیزه ندارید و ترجیح می‌دهید بجای رفتن به باشگاه ورزشی و اجتماعی بودن کار دیگری انجام دهید؟ پس احتمالا شما از کمرویی باشگاهی رنج می‌برید!

قبل از هر چیز دیگری باید این را بدانید که: چنین اتفاقی برای همه‌ی ما می‌افتد، و از آنرو که شما می‌توانید بر چنین حالتی چیره شوید، پس هیچ بهانه‌ای برای باشگاه نرفتن ندارید. در این راهنما نکاتی را خواهید آموخت که چطور بر کمرویی باشگاهی تسلط یابید.

۱. یکی از دوستانتان را با خود ببرید
برقراری ارتباط و اجتماعی بودن، کلی اصلی بهبود اعتماد بنفس در حین تمرین است. همیشه لحظاتی هست که باید کمی نفس بگیرید و درباره‌ی چیزهای مختلف گفتگو کنید. به یاد داشته باشید که هیچکس کامل نیست.

۲. از آینه‌ها بهره ببرید
دیدن بازتاب خودتان در آینه، بجای فکر کردن به اینکه دیگران درباره‌ی تی‌شرت جدید شما چه فکر می‌کنند، می‌تواند به شما در انجام تمرینات تمرکز بیشتری ببخشد. حتی در خانه هم از آینه بهره ببرید.

۳. تمرین بیرون از باشگاه
بهترین راه برای رهایی از کمرویی باشگاهی، این است که بیرون از باشگاه بدوید. با دویدن در شب‌ها و نزدیک خانه‌تان شروع کنید. می‌توانید یکی از دوستانتان را هم بهمراه خود ببرید تا گپ و گفتگویی هم داشته باشید و کمی آرامش کسب کنید.

۴. در ساعات غیر پیک تمرین کنید
اگر از جمعیت خوشتان نمی‌آید، پس به سراغ باشگاهی بروید که بزرگ‌تر و خلوت‌تر باشد. همچنین در ساعات اولیه‌ی صبح تمرین کنید و شب جمعه‌ها را فراموش کنید.

۵. یک مربی شخصی پیدا کنید
شاید این مورد کمی برایتان گران تمام شود، اما هیچ چیز نمی‌تواند جایگزین تمرین با یک فرد خوش‌بین و خنده‌رو و انگیزه دادن‌هایش شود. مربی شما را برای فعالیت بیشتر و شدیدتر به باشگاه بر می‌گرداند.

۶. در کلاس‌های ورزشی گروهی ثبت‌نام کنید
یوگا، پیلاتس، زومبا و تائه بو، همه برنامه‌های ورزشی بی‌نظیر و سرگرم کننده‌ای هستند و شما را هم از کمرویی باشگاهی دور خواهند کرد.

۷. تصور اینکه دیگران چه فکر می‌کنند را بس کنید
به این فکر نکنید که فقط بخاطر اینکه چند کیلویی اضافه وزن دارید، دیگران در حال قضاوت شما هستند. به یاد داشته باشید که همه بخاطر کاهش وزن و متناسب ماندن اندامشان است که به باشگاه می‌آیند، نه برای خوشگذرانی.

۸. هر چه می‌توانید از تمریناتتان لذت ببرید
تا زمانی که به اهدافتان برسید، به باشگاه بروید، خوب تمرین کنید، بدنبال نکات ورزشی بدرد بخور باشید، و روز به روز اندام بهتری کسب کنید؛ ارزشش را خواهد داشت. به تمام دستاوردهای خودتان افتخار کنید و بخاطر داشته باشید که هر کدام از ما اگر واقعا به هدفمان معتقد باشیم، مدلی برای دیگران خواهیم بود.

 

 

منبع: تناسب اندام


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز