title

رژیم‌های غذایی که به کاهش التهاب کمک می‌کنند نیز می‌توانند تأثیر بسزایی در سلامت مغز و سلامت روان داشته باشند.

ادامه مطلب

استاد دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی با تاکید بر اینکه نباید به بهانه کوچک‌شدن یا از بین رفتن خود به خودی لوزه، نسبت به جراحی و برداشتن آن بی‌تفاوت باشیم، گفت: لوزه‌های بزرگ با بالارفتن سن کوچک می‌شوند ولی عارضه‌های آن تا همیشه با فرد همراه است.

ادامه مطلب

سیل، از بلایای طبیعی است که ممکن است در هر زمان و مکانی بسته به شرایط مختلف اتفاق بیفتد. رعایت نکات ایمنی در هنگام وقوع این پدیده طبیعی، می‌تواند تاثیرات مخرب آن را تا میزان قابل توجهی کاهش دهد.

ادامه مطلب

برای نگهداری توت فرنگی ۲ روش وجود دارد. می‌توانید توت فرنگی‌ها را بشویید و بسته بندی کنید و در فریزر قرار دهید تا چند ماه از توت فرنگی منجمد شده استفاده کنید. یا توت‌ها را برای چند روز در یخچال نگهداری کنید.

ادامه مطلب

دوسین ترکیبی از سیاه دانه (تخمه ریحان) و عسل طبیعی است. برای درست کردن این معجون باید ۳ قاشق غذاخوری عسل طبیعی را با یک قاشق غذاخوری سیاه دانه کوبیده ترکیب کنید.

ادامه مطلب

بسیاری از ما گهگاه پف و ورم در قسمت های مختلف بدن را تجربه می کنیم که اغلب دلایلی مانند احتباس موقت آب یا صدمات جزئی دارد. با این حال، اگر این پف و ورم مکرر باشد، می تواند نشان دهنده ی وجود مشکلی پنهانی باشد که باید به آن رسیدگی شود.

ادامه مطلب

یک فوق تخصص بیماری‌های دستگاه گوارش درباره علت احساس تلخی در دهان توضیح داد.

ادامه مطلب

رییس اداره داروهای سنتی اداره کل فرآورده‌های طبیعی، سنتی و مکمل سازمان غذا و دارو گفت: فقط زالوی طبی عرضه شده در داروخانه‌ها و واجد برچسب اصالت، مورد تائید سازمان غذا و دارو برای تجویز و استعمال می‌باشد.

ادامه مطلب

تهوع شدید صبحگاهی در دوران حاملگی که از نظر پزشکی به عنوان تهوع و استفراغ شدید بارداری شناخته می‌شود، می‌تواند بر سلامت مادر و نوزاد تأثیر منفی بگذارد.

ادامه مطلب

کلوچه‌ها و بیسکویت‌ها یکی از محبوب ترین میان وعده‌ها برای کودکان و بزرگسالان هستند. کودکان به طور ویژه به کلوچه‌ها و بیسکویت‌های مملو از شکلات، شکر و خامه علاقه دارند، اما آیا این خوراکی‌های محبوب و دوست داشتنی واقعا برای بچه‌ها مفید هستند؟

ادامه مطلب

کارشناس اداره کل نظارت بر فرآورده‌های آرایشی سازمان غذا و دارو درباره عوارض و اثرات جبران ناپذیر افراط در استفاده از رژ لب و وجود فلزات سنگین در رژهای گمنام و جعلی هشدار داد.

ادامه مطلب

بین پرتوهای ماوراءبنفش و افزایش خطر ابتلا به سرطان پوست وجود دارد، اما کارشناسان می‌گویند بررسی خطرات خاص مربوط به ژل مانیکور دشوار است، چراکه تنوع زیادی در این باره وجود دارد.

ادامه مطلب

فوق تخصص آلرژی و ایمونولوژی بالینی گفت: نوع درمان آلرژی به عاملی که ایجاد می‌شود و روند بیماری بستگی دارد.

ادامه مطلب

یک کارشناس تغذیه به تشریح آسیب‌ها و مضرات مصرف طولانی مدت نوشابه‌های گازدار پرداخت.

ادامه مطلب

نتایج یک تحقیق جدید نشان داد که سطح قند خون و تری گلیسیرید بالاتر با افزایش خطر ابتلا به افسردگی، اضطراب و اختلالات مرتبط با استرس مرتبط است.

ادامه مطلب

نتایج یک مطالعه جدید تایید می‌کند نوشتن احساس خشم روی یک تکه کاغذ و سپس پاره کردن یا دور انداختن آن باعث کاهش احساس خشم می‌شود.

ادامه مطلب

برای کاهش وزن روز خود را با این صبحانه‌های سالم شروع کنید. از چربی‌های سالم، میوه‌های تازه و مواد حاوی پروتئین برای کاهش وزن استفاده کنید.

ادامه مطلب

اگرچه ممکن است خوردن مقدار کمی جگر گهگاهی در دوران بارداری بی‌خطر باشد اما باید در مصرف آن احتیاط کرد.

ادامه مطلب

رئیس مرکز تحقیقات تغذیه و صنایع غذایی کشور گفت: سرخ کردن مواد غذایی در دمای بالا موجب آزاد شدن عوامل خطرناکی در ترکیبات قندی و پروتئینی می‌شود و برای سلامتی بسیار مضر است.

ادامه مطلب

افرادی که به طور منظم گردو را در رژیم غذایی خود قرار می دهند، به تدریج میلشان نسبت به مصرف شیرینی ها، غذاهای پرکالری و پر حجم و چرب کمتر می شود و خطر ابتلا به دیابت و چاقی مفرط در آنها کاهش می یابد. مصرف گردو باعث افزایش حساسیت به انسولین میشود.

ادامه مطلب
چند رسانه‌ای