title
کد خبر: 63067
00
هندوانه نبریده را داخل یخچال نگذارید

اگر هندوانه‌ی نبریده را در یخچال نگهداری کنید باعث می‌شود که ماده‌ی بتاکاروتن آن از بین برود. این ماده در بدن تبدیل به ویتامین A. می‌شود، ولی در دمای اتاق، آنتی اکسیدان‌های خود را حفظ می‌کند.

به گزارش بهداشت نیوز، حتما برایتان پیش آمده که هندوانه را خریده‌اید و به همان صورت نبریده ذاخل یخچال گذاشته‌اید تا خنک شود، به نقل از بیتوته به شما توصیه می‌کنیم هرگز این کار را نکنید و هندوانه نبریده را داخل یخچال نگذارید.

وقتی می‌خواهید هندوانه خنک مصرف کنید و آن را داخل یخچال می‌گذارید شاید به این مساله فکر می‌کنید که اگر هندوانه را ببرید و در یخچال بگذارید میکروب‌های داخل یخچال را به خود جذب کند. ولی لازم است بگوییم که بهتر است هندوانه را ببرید و در یخچال بگذارید و هندوانه نبریده را در یخچال نگذارید.

مثلا اگر هندوانه‌ی نبریده را در یخچال نگهداری کنید باعث می‌شود که ماده‌ی بتاکاروتن آن از بین برود. این ماده در بدن تبدیل به ویتامین A. می‌شود، ولی در دمای اتاق، آنتی اکسیدان‌های خود را حفظ می‌کند. البته نگهداری هندوانه برش زده در صورتی که روی آن پوشانده شود، اشکالی ندارد.

 

منبع:فردا

 

مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز