title
کد خبر: 6361
00
مشاوره دارویی با 1490 و 190

دبیر ستاد مرکزی اطلاع رسانی دارو و سموم سازمان غذا و دارو گفت: با شماره گیری 1490 و یا 190 می‌توان به مرکز اطلاع رسانی داروها و سموم همان منطقه دانشگاهی متصل شد و از مشاوره دارویی از طریق تلفن بهره برد.

به گزارش بهداشت‌نیوز یسنا بهمنش  افزود: مراکز اطلاع رسانی دارو و سموم(DPIC) ارائه دهنده نوعی خدمات مشاورهای در مورد داروها و سموم هستند که عموم مردم می توانند از طریق یک خط تلفن با آن تماس بگیرند.
 
وی گفت: بیش از 40 مرکز اطلاع رسانی داروها و سموم دانشگاهی در کشور مشغول فعالیت هستند؛ علاوه بر تهران چند دانشگاه سطح یک هم فعالیت شبانه روزی دارند و بقیه مراکز از 8 ساعت تا 12 ساعت در روز ارائه خدمت می کنند. 
 
بهمنش افزود: مرکز اطلاع رسانی داروها و سموم درباره نحوه مصرف صحیح داروها، تداخل داروها و مواد غذایی، عوارض جانبی ناشی از مصرف داروها، سازگاری و نحوه اختلاط داروهای تزریقی، مصرف داروها در دوران بارداری و شیردهی، مسمومیت با دارو، سموم، مواد شیمیایی، گیاهان سمی، گزیدگی ها و گازگرفتگی ها آماده پاسخگویی به پرسش های شهروندان است.
منبع: خبرگزاری صداوسیما

مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز