title
کد خبر: 6441
00
80 درصد عامل اصلی آلودگی هوا مربوط به عوامل متحرک است

رییس اداره محیط زیست شهر تهران بیان کرد: براساس بررسی های انجام شده توسط کارشناسان محیط زیست، بین ۷۰ تا ۸۰ درصد منابع متحرک نظیر خودروها و موتورسیکلت‌ها عامل اصلی آلودگی هوای استان تهران هستند.

به گزارش «بهداشت نیوز» محمدحسین بازگیر در گفتگوی تلفنی برنامه‌ سوال رادیو گفت‌وگو در خصوص آمار ۸۰ میلیارد دلاری که آلودگی هوا بر اقتصاد کشور تحمیل کرده است اظهار کرد: در مورد صحت این عدد و نحوه محاسبه و ارائه آن به رسانه ها اطلاعی ندارم اما موضوع ملموس در این میان آلودگی وحشتناک هوای استان تهران است.

رییس اداره محیط زیست شهر تهران تصریح کرد: براساس بررسی های انجام شده توسط کارشناسان محیط زیست، بین ۷۰ تا ۸۰ درصد منابع متحرک نظیر خودروها و موتورسیکلت ها عامل اصلی آلودگی هوای استان تهران هستند، البته منابع ساکن از جمله توقفگاه های اتوبوس ها، ترمینال ها و نیز کارخانه‌های ریخته گری و شن و ماسه نیز در تولید و تشدید آلودگی هوا نیز سهم خود را دارند.

همچنین در ادامه این برنامه مصطفی پناهی، عضو هیات علمی دانشگاه علوم و تحقیقات در حوزه اقتصاد و محیط زیست در این باره اظهار کرد: اگر بخواهیم آلودگی هوا را بصورت علمی بررسی کنیم باید دو فراز را از هم تفکیک کنیم که اولین آن شناخت، تحلیل، چیستی و چرایی مسئله آلودگی هواست.

پناهی، بررسی جنبه های فنی، مهندسی و مدیریتی اقتصادی را دومین موضوع مهم در این باره معرفی و تصریح کرد: تکنولوژی ما در سیستم حمل و نقل و تولید دچار کاستی و عقب افتادگی است که سبب انتشار آلودگی می‌شود.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم و تحقیقات در بعد مدیریتی و اقتصادی انتخاب الگوهای غلط در امر توسعه را محوری مهم و آسیب پذیر ذکر کرد و افزود: بدلیل کاستی های اطلاعاتی که در کشور وجود دارد و نیز بی توجهی دستگاه ها به این مسئله باید بگویم اطلاعات مبنایی که بتواند شناخت وضعیت را برای ما آسان کند در دست نیست و به عبارت دیگر بازیگران و تصویرگران توسعه کشور نگاه جامع و یکپارچه‌ای در زمینه توسعه نداشته اند

منبع: ایسنا


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز