title
کد خبر: 6443
00
هیچ چیز به اندازه بدبینی در خراب کردن زندگی مشترک قدرتمند نیست

یک روانشناس خانواده گفت: در ارتباط زن و شوهر‌ها بدبینی از نوع اکتسابی حاکم می شود در ایجاد بیماری خانواده، الگوهای اجتماعی و زیست شناختی هر کدام به سهم خود نقش دارند که متأسفانه هیچ چیز مثل بدبینی در خراب کردن یک رابطه مخصوصاً در زندگی مشترک قدرتمند نیست.

به گزارش «بهداشت نیوز» فاطمه احتسابی روانشناس، در خصوص ریشه بدبینی در افراد و سرایت آن به زندگی مشترک گفت: دو شکل بدبینی وجود دارد یک بدبینی ژنتیکی که نوعی اختلال محسوب شده و به حوزه های بیماری روانشناختی بر می گردد مثل شخصیت های پارانوئید که باید در حوزه بیماری و اختلال بررسی شده و نیاز به دارو درمانی و روان درمانی دارند.
احتسابی با بیان اینکه آنچه این روزها مرسوم است بدبینی های اکتسابیست، اظهار داشت: در واقع افراد این مدل بدبینی را در روند ارتباطی شان کسب می‌کنند به عنوان مثال فردی را در نظر بگیرید که با ده نفر معامله کرده، اما هر ده نفر به روشی سر او کلاه گذاشتند قطعاً بار یازدهم یاد گرفته که به آدم ها اعتماد نکند.
وی با تأکید بر این که در ارتباط خانم ها و آقایان، زن و شوهر‌ها بدبینی از نوع اکتسابی حاکم می شود، تصریح کرد: در ارتباط زن و شوهر‌ها بدبینی از نوع اکتسابی حاکم می شود در ایجاد بیماری خانواده، الگوهای اجتماعی و زیست شناختی هر کدام به سهم خود نقش دارند که متأسفانه هیچ چیز مثل بدبینی در خراب کردن یک رابطه مخصوصاً در زندگی مشترک قدرتمند نیست.

این روانشناس ادامه داد: وقتی خانمی به راحتی وارد تنوع ارتباطی می شود و یا زمانی که آقایان خیلی سهل الوصول با یک یا چند خانم ارتباط عاطفی برقرار کرده قطعاً ستون اعتماد آنها می‌شکند.

این مشاور خانواده در ادامه بیان داشت: اکثر کسانی که قبل ازدواج در قالب روابط نامشروع با جنس مخالف ارتباط داشته اند زمان ازدواج با نوعی بدبینی نسبت به طرف مقابل مواجه بوده و احساس ترس از خیانت همواره آنها را اذیت می کند.

احتسابی خاطرنشان کرد: این افراد چه دختر و چه پسر همواره از خود سئوال می‌‌کنند که آیا این خانم به من پایبند خواهد بود؟ آیا ازدواج من یک ازدواج با دوام است و خانم نیز با توجه به سابقه ارتباطی ناسالم که قبل از ازدواج داشته همواره این سئول در ذهنش می گذرد آیا این مرد به من خیانت نخواهد کرد؟

وی ریشه اصلی بدبینی ها در زندگی مشترک را دست ساز خود افراد دانست و اظهار داشت: وقتی یک کسی به راحتی با جنس مخالف ارتباط برقرارمی‌کند بعضاً بعد از ازدواج هم ممکن است به همسر خود وفادار نبوده و به او خیانت کند.
این روانشناس تنها راه از بین رفتن بدبینی در زندگی مشترک را خویشتنداری افراد قبل و پس از ازدواج دانست و ابراز داشت: در همین راستا تقوا پیشه کردن و دوری از روابط نامشروع حتی در حد یک ارتباط تلفنی هم می تواند با آرامش خاطر را برای افراد پس از ازدواج رقم بزند. به عبارت از بد اخلاقی های رفتاری قبل از ازدواج و پس از آن دوری کرده تا زندگی آرامش بخشی را شروع کنند.

 

منبع: گوهرشاد نیوز


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز