title
کد خبر: 6448
00
 لزوم فرآوری گیاهان دارویی با هدف توسعه دانش بومی

مدیرکل نظارت و ارزیابی فرآورده های طبیعی، سنتی و مکمل سازمان غذا و دارو گفت: فرآوری گیاهان دارویی با هدف توسعه دانش بومی کشور ضرورت دارد.

به گزارش بهداشت نیوز، میرحسین جمشیدی مدیرکل نظارت و ارزیابی فرآورده های طبیعی، سنتی و مکمل سازمان غذا و دارو؛ با اشاره به ضرورت فرآورده‌ محصولات گیاهان دارویی در کشور اظهار داشت: کشور ایران از نظر رویش گیاهان دارویی بسیار غنی است و ما باید در تولید دانش و فرآوری گیاهان دارویی تلاش بیشتری کنیم تا گیاهان دارویی در سبد مصرفی مردم کشورمان قرار گیرد.

 
وی بیان کرد: کشت گیاهان دارویی نیازی به حمایت خاصی ندارد و این صنعت خودش می‌تواند بازارهای داخلی و بین‌المللی را به شرط فرآورده شدن محصولات کسب کند.
 
مدیرکل نظارت و ارزیابی فرآورده های طبیعی، سنتی و مکمل سازمان غذا و دارو ادامه داد: اگر صنعت گیاهان دارویی و تولید دانش آن را به دست آوریم و کلیه مراحل تولید را بومی سازی کنیم، می توانیم با بدست آوردن سهم صادراتی محصول در دنیا به دست آوریم. 
 
وی تصریح کرد: دیگر نیازی برای ایجاد فرهنگ مصرف برای مردم کشورمان وجود ندارد، زیرا اگر فرآورده‌های گیاهی که از خارج وارد می‌شوند نیازمند ترویج فرهنگ مصرفشان در کشور است.
 
جمشیدی عنوان کرد: سبک زندگی و تغذیه ناسالم سبب بروز بیمار‌ی‌های مختلفی در بین مردم دنیا می‌شود که بهتر است برای درمان از داروهای گیاهی استفاده شود تا عوارض داروهای شیمیایی بر بدن فرد مصرف‌کننده از بین برود.
 
مدیرکل نظارت و ارزیابی فرآورده های طبیعی، سنتی و مکمل سازمان غذا و دارو تأکید کرد: بر طبق اسناد بالادستی مقوله گیاهان دارویی در قانون آمده و جایگاه عرضه مشخصی در کشور پیدا کرده که درمان بیماری های مختلف بوسیله گیاهان دارویی زمانی در کشور توسعه پیدا می‌کند و طب سنتی و گیاه درمانی مورد اعتماد پزشکان قرار گیرد.
 
وی گفت: با داشتن پشتوانه‌های علمی فرصت زیادی برای تحول در زمینه فرآورده‌های گیاهی وجود دارد که تحقق این امر نیازمند یک عزم ملی و فرهنگ‌سازی است.
 
منبع: باشگاه خبرنگاران

مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز