title
کد خبر: 6527
00
 فعالیت 22مرکز تحقیقات مدل سازی سلامت در کشور

مجری طرح تحقیقات مدل سازی در سلامت کشور (مرکز ملی پرشین کوهورت) گفت: هم اکنون 22 مرکز کوهورت در کشور فعال شده است.

به گزارش بهداشت نیوز، حسین پوستچی روز پنجشنبه در حاشیه آیین افتتاح مرکز کوهورت شهرکرد افزود: از این تعداد 12مرکز خاص گروه سنی 30 تا 75 سال، 4 مرکز خاص نوجوانان، 4مرکز خاص نوزادان، یک مرکز خاص سالمندان و یک مرکز خاص کارکنان دانشگاه علوم پزشکی در کشور فعال شده است.
وی، از تحت پوشش قرار دادن 200هزار نفر از جمعیت شهری و روستایی کشور در این طرح خبر داد و گفت:جمعیت هدف برای اجرای این طرح در استان چهارمحال و بختیاری 10 هزار نفر تعیین شده است.
پوستچی اظهار کرد: این طرح به منظور اجرای مطالعات همگروهی بزرگ (کوهورت) و ثبت بیماری های افراد انجام می شود و پس از انجام مطالعات، بیماری ها و اطلاعات افراد ثبت می شود.
وی گفت: اطلاعات ثبت شده در این طرح،جهت سیاستگذاری در حوزه بهداشت و درمان کشور در اختیار مسوولان و تصمیم پیران این بخش قرار می گیرد.
پوستچی افزود: 50 درصد جامعه هدف این طرح روستایی و 50 درصد شهری است.
مجری طرح پرشین کوهورت کشور گفت: این طرح برای بررسی علت های اصلی مرگ و میر و همچنین بیماری های غیر واگیردار در همگروهی ها(جامعه هدف 200 هزار نفری) بررسی می شود.
مرکز پژوهشی کوهورت چهارمحال وبختیاری در شهرکرد با سفر معاون وزیر بهداشت و درمان آغاز به کار کرد.(ایرنا)


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز