title
کد خبر: 6648
00
قائم مقام و معاون کل وزارت بهداشت در سفر به استان همدان:
افتتاح بیمارستان 64 تختخوابی قائم(عج) شهرستان اسدآباد تا پایان سال

دکتر حریرچی گفت: تا پایان سال جاری شاهد افتتاح بیمارستان 64 تختخوابی قائم(عج) شهرستان اسدآباد خواهیم بود.

به گزارش بهداشت نیوز،  دکتر ایرج حریرچی، قائم مقام و معاون کل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی که به همراه دکتر محمد باقر نوبخت معاون رئیس جمهوری و رییس سازمان برنامه و بودجه کشور روز پنج شنبه به استان همدان سفر کرده بود، هدف از این سفر را بررسی برخی پروژه‌های اولویت‌دار استان  همدان ذکر کرد و گفت: بازدید از پروژه‌ راه آهن، شرکت در شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان، بازدید از بیمارستان و کلینیک در حال ساخت، دیدار با نخبگان اسدآبادی و دلجویی از خانواده پزشک مرحومه دکتر آفاق فرحی با حضور استاندار و رئیس دانشگاه و جمعی از مسؤولان استانی جزو برنامه های این سفر بود.

 

بازدید از طرح توسعه بیمارستان 64 تختخوابی قائم(عج) شهرستان اسدآباد

دکتر حریرچی در جریان بازدی از فاز دوم توسعه بیمارستان 64 تختخوابی قائم(عج) شهرستان اسدآباد که با همراهی دکتر سید حبیب‌اله موسوی‌بهار رئیس دانشگاه و دکتر رنجبرزاده نماینده مردم شهرستان در مجلس شورای اسلامی و دیگر مسئولان استانی و شهرستان انجام شد، از قسمت‌های مختلف این پروژه شامل اتاق عمل تروما، بخش‎ها، موتورخانه و... بازدید کرد و از نزدیک در جریان روند کارها قرار گرفت.

وی با ابراز رضایت  از پیشرفت 80 درصدی این پروژه، ابراز امیدواری کرد که شاهد افتتاح آن تا پایان سال و انتقال تجهیزات در فصل اول و دوم سال آینده باشیم.

فاز دوم توسعه بیمارستان 64 تختخوابی قائم(عج) شهرستان اسدآباد در 5200 مترمربع زیربنا بر اساس دو قرارداد در حال احداث است که برای قرارداد نخست که شامل اساس کار تا اسکلت‌بندی است در مجموع  4 میلیارد تومان و برای مرحله بعد که شامل مراحل نازک‌کاری و تکمیل است، مبلغ 5 میلیارد و 810 میلیون هزینه شده است.

 

بازدید از کلینیک تخصصی در حال ساخت شهرستان اسدآباد

قائم‌مقام وزیر و معاون کل وزارت بهداشت، در ادامه از کلینیک تخصصی در حال ساخت شهرستان اسدآباد از مراحل ساخت کلینیک ویژه که در 720 مترمربع در حال احداث است بازدید کرد و در جریان روند پیشرفت پروژه قرار گرفت و رهنمودهایی را به منظور تسریع در انجام آن بیان کرد.

 

دستاوردهای اجرای طرح تحول نظام سلامت

قائم‌مقام وزیر و معاون کل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه زیرساخت‌های بهداشت و درمان کشور در سال‌های گذشته، مغفول مانده بود؛ به دستاوردهای اجرای طرح تحول نظام سلامت اشاره کرد.

دکتر حریرچی در حاشیه برنامه بازدید یک روزه خود از شهرستان اسدآباد در جمع خبرنگاران گفت: پیش از اجرای طرح تحول نظام سلامت، به ازای هر 1000 نفر جمعیت 1.5 تخت در کشور وجود داشت که رقم مقبول آن 2.5 و رقم مطلوب 3.5 است.

وی افزود: با اجرای طرح ملی تحول نظام سلامت و هدفگیری افزودن 21 هزار تخت در بیمارستان‌های جدید و 10 هزار تخت به بیمارستان‎های موجود کشور در سه و نیم سال گذشته، در مجموع 31 هزار تخت به تعداد تخت‌های افزوده شد که 70 درصد آن تحویل شده است که این اقدام در سال‌های گذشته، بی‌سابقه بوده است.

دکتر حریرچی به راه‌اندازی هزار تخت روانپزشکی و اختصاص 2 هزار و 225 تخت آی. سی. یو اشاره کرد و گفت: طرح توسعه بیمارستان 64 تختخوابی قائم(عج) شهرستان اسدآباد از سال 1393 آغاز شد که با پیشرفت فیزیکی 80 درصد و با در نظر گرفتن امکانات و طراحی مناسب در حال احداث است و امیدواریم تا پایان سال، تحویل موقت شود تا مراحل نقل و انتقال تجهیزات در فصل اول و دوم سال آینده انجام شود.

دکتر حریرچی افزود: افزایش 85 تخت دیگر به این بیمارستان تصویب شده است که امیدواریم با اضافه شدن تجهیزات، به رقم مطلوب 2.5 تخت به ازای هر 1000 نفر جمعیت در شهرستان برسیم.

معاون کل وزارت بهداشت از جذب متخصص و تجهیزات مورد نیاز برای این بیمارستان خبر داد و گفت: سال گذشته، دستگاه سی. تی. اسکن 16 اسلایس در شهرستان اسدآباد با هدف خدمت‌رسانی بیشتر به مردم این شهرستان مستقر شد.

این مسئول با اشاره به اختصاص 1 درصد ارزش افزوده در سال گذشته به حوزه بهداشت و درمان کشور، اعلام کرد: 2 هزار میلیارد تومان اعتبار برای پروژه‌های عمرانی و 3 هزار میلیارد تومان از منابع مختلف هدفمندی و صرفه‌جویی به این حوزه اختصاص یافت؛ تا جایی که به تعبیر رئیس جمهور، بخش بهداشت و درمان کشور به کارگاه ساختمانی تبدیل شده است.

وی با اشاره به احداث کلینیک ویژه در شهرستان اسدآباد، گفت: این کلینیک از نوع تیپ دوم با پیشرفت فیزیکی مناسب در حال احداث است که با استقرار متخصصان مختلف، خدمات در شأن مردم این شهرستان ارائه خواهد شد.

دکتر حریرچی گفت: با اجرای طرح تحول نظام سلامت، 5700 متخصص جدید در رشته‌های مختلف به صورت تمام وقت جذب و منطبق با سطح‌بندی و با دقت و سخت‌گیری توزیع شدند که یکی از دستاوردهای بزرگ اجرای این طرح ملی است.

وی از افزایش جذب متخصصان در شهرستان اسدآباد به میزان دو برابر خبر داد و افزود: در حال حاضر، 23 متخصص در رشته‌های مختلف در این شهرستان مشغول ارائه خدمت هستند که این رقم در سال‌های گذشته، 12 نفر بود.

 

حضور در منزل مرحومه دکتر آفاق فرحی

قائم مقام وزیر و معاون کل وزارت بهداشت به همراه رئیس دانشگاه و هیئت همراه با حضور در منزل مرحومه خانم دکتر آفاق فرحی از اقدام انساندوستانه وی در اهدای عضو قدردانی کردند.

دکتر حریرچی در این برنامه که با حضور دکتر موسوی‌بهار رئیس دانشگاه، دکتر رنجبرزاده نماینده مردم شهرستان اسدآباد در مجلس و هیئت همراه برگزار شد، پیام تسلیت دکتر هاشمی وزیر بهداشت را به خانواده مرحومه آفاق فرحی اعلام کرد.

وی دکتر فرحی را پزشکی توصیف کرد که در زمان حیات با دلسوزی و تعهد خدمت کرد و در زمان مرگ هم منشأ خیر و اهدای زندگی به چهار نفر شد.

دکتر حریرچی با بیان اینکه اقدام دکتر فرحی در دریافت داوطلبانه کارت اهدای عضو باعث افتخار جامعه پزشکی است، اعلام کرد: این اقدام انسانی از سوی این مرحومه، باعث شد تا بازماندگان با طیب خاطر نسبت به اهدای اعضای بدن وی، اقدام کنند.

معاون کل وزارت بهداشت، برای بازماندگان این مرحومه سکینه و آرامش و برای مرحومه فرحی علو درجات را آرزو کرد.

 

مرگ روزانه 7 تا 10 فرد نیازمند عضو پیوندی به دلیل نبود عضو اهدایی

قائم‌مقام وزیر و معاون کل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه روزانه 7 تا 10 نفر از افراد منتظر عضو پیوندی به دلیل نبود عضو اهدایی از دست می‌روند، فرهنگسازی برای اهدای عضو را خواستار شد.

دکتر ایرج حریرچی با اشاره به اینکه 25 هزار نفر در کشور منتظر پیوند عضو هستند، از دو هزار و 500 تا چهار هزار مورد مرگ قابل اهدای عضو در کشور به دلیل مرگ مغزی خبر داد و گفت: هر فرد مرگ مغزی می‌تواند 8 انسان را به زندگی عادی بازگرداند.

وی افزود: در سال گذشته، 808 پیوند از افراد مرگ مغزی انجام شد که امیدواریم با افزایش آگاهی و تلاش برای فرهنگسازی در این خصوص بویژه از سوی صدا و سیما، شاهد افزایش این آمار باشیم.

دکتر حریرچی با اشاره به اینکه قسمت اعظم پیوند عضو از افراد زنده انجام می‎شود، گفت: برای پیوند کلیه از افراد فوت شده، قدم‎هایی برداشته شده است و امیدواریم بتوانیم با توجه به مبانی اخلاقی و نوع‌دوستانه، کشور را به الگویی در این زمینه تبدیل کنیم.

 

امنیت و سلامت، ارمغان دولت تدبیر و امید برای مردم

بر اساس این گزارش دکتر محمدباقر نوبخت معاون رئیس جمهور گفت: بازگرداندن امنیت و صحت و سلامت به مردم کشور، دستاوردهای بزرگ دولت تدبیر و امید است که در سایه تلاش فراوان محقق شد.

دکتر محمدباقر نوبخت در دیدار با خانواده شهدا و ایثارگران و فرهیختگان شهرستان اسدآباد با اشاره به اجرای طرح تحول نظام سلامت از سوی دولت تدبیر و امید، افزود: 11 میلیون نفر از جمعیت کشور که دفترچه بیمه نداشتند، در این طرح، از بیمه رایگان برخوردار شدند.

وی تصریح کرد: طرح تحول نظام سلامت محصول تلاش شبانه‎روزی دولت بود که با وجود مشکلات فراوان تحمیل شده از سوی دشمنان، بخوبی در تمام نقاط کشور در حال اجراست.

دکتر نوبخت با بیان اینکه طرح تحول نظام سلامت، هزینه‎های سنگین درمان بویژه در بیمارستان‎ها را از دوش بیماران برداشت و به حداقل رساند، افزود: تأمین اعتبار 44 طرح مصوب در سفر رئیس جمهور به استان انجام شده است و مبلغ اندک باقی‌مانده هم تا پایان سال، اختصاص خواهد یافت.


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز