title
کد خبر: 6664
00
۹ میلیون نفر در کشور به فشار خون مبتلا هستند

معاون بهداشت وزارت بهداشت با تاکید بر این که نمک عاملی در بروز بیماری های قلبی و فشار خون است، متذکر شد: ۹ میلیون نفر در کشور مبتلا به فشار خون هستند و زمانی از این موضوع مطلع می‌شوند که سکته قلی و مغزی اتفاق بیفتد.

به گزارش بهداشت نیوز،  دکتر علی اکبر سیاری معاون بهداشت وزارت بهداشت، اذعان داشت: میزان مصرفی نان مردم ایران یکی از عوامل اصلی تامین ۵۰-۴۰ درصد انرژی است که در افرادی با بضاعت کمتر، این رقم تا ۶۰ درصد افزایش می‌یابد.

سیاری با اشاره به این که مصرف نان همچنین موجب تامین ۸۰ درصد آهن و ۳۰ درصد کلسیم مورد نیاز روزانه می‌شود، گفت: اهمیت نان برای تامین ریز مغذی‌ها در ایران اهمیت بسیار دارد؛ از طرفی نان سالم باید به دست مردم برسد.

وی با تاکید بر این که نمک عاملی در بروز بیماری های قلبی و فشار خون است، متذکر شد: ۹ میلیون نفر در کشور مبتلا به فشار خون هستند و زمانی از این موضوع مطلع می‌شوند که سکته قلی و مغزی اتفاق بیفتد.

این مقام مسؤل تصریح کرد: عامل عمده فشار خون، مصرف نمک است و بیشترین نمک مصرفی از نان دریافت می‌شود. به بیان دیگر، مردم ایران ۱۲-۱۰ گرم در روز نمک مصرف می‌کنند که تا ۵ گرم آن از مصرف نان است.

سیاری با اشاره به این که سرانه مصرف نان در کشور ۳۱۰ گرم است، خاطرنشان کرد: استاندارد نان تا سال گذشته ۱٫۸ گرم بود که در حال حاضر به یک گرم کاهش یافته است.

معاون بهداشت وزارت بهداشت در ادامه اذعان داشت: رعایت استاندارد وزن نان مورد تاکید ما است؛ ضمن این که مردم برای مصرف نان سالم جدی‌تر باشند. مساله دوم استفاده از سبوس است که ارزش غذایی بسیاری دارد.(سلامت)


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز