title
کد خبر: 8787
00
معتاد متجاهر، اعتیاد را به رایگان تبلیغ می کند

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت:‌معتادان متجاهر(معتاد کارتن خواب) ، اعتیاد را به رایگان تبلیغ می کند این در حالی است که وحدت و انسجامی در جمع آوری متکدیان و معتادان متجاهر در بین مسئولان مربوطه وجود ندارد.

به گزارش «بهداشت نیوز» سلمان خدادادی درباره وضعیت ظاهری کلان شهرها بوی‍ژه تهران که متکدیان و معتادان متجاهر در آن مشاهده می شود نیز اظهار کرد: اینهمه پول، جمع و هزینه می کنیم برای اینکه کسی معتاد نشود؛ درحالی که معتادان متجاهر، تابلوی تبلیغاتی و فی نفسه مبلغ اعتیاد هستند.
وی اضافه کرد: دانش آموزی که از مدرسه و دانشجویی که از در دانشگاه بیرون می آید، چشمش به معتاد متجاهری می افتد که اتفاقا مبلغ اعتیاد است و دیدن این معتادان، تاثیر روانی و اجتماعی خود را می گذارد.
نماینده مردم ملکان در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: نیروی انتظامی می گوید ما اینها را می گیریم و قوه قضاییه آزاد می کند؛ اما همه اینها بهانه است.
وی، خاطرنشان کرد:مسئولان در شهر تبریز طی سال گذشته ، همه معتادان متجاهر را جمع آوری کردند و حتی برای هر کسی که معتاد متجاهر در خیابان پیدا کند، جایزه گذاشتند.
خدادادی ادامه داد: در زمان حاضر هیچ معتاد متجاهری در خیابان های تبریز پیدا نمی شود و معتادان در مراکز بازپروری نگهداری می شوند.
رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس تصریح کرد: اگر این موضوع در کلان شهری مانند تبریز اجرا شدنی است پس در دیگر شهرها مانند تهران هم قابل اجراست و اگر اجرا نمی شود یعنی اراده ای در آن نیست و انسجام، وحدت ویکپارچگی در مسئولان مربوطه وجود ندارد؛ درحالی که مسئولان باید بنشینند و راه حلی برای این معضل یافته و آن را اجرا کنند.
وی خاطرنشان کرد: هر دو ماه جلسه ای با 17 سازمان درگیر با آسیب ها و مسائل اجتماعی برگزار و راهکارهایی در آن نشست ارائه می شود.
به گزارش ایرنا، اگرچه مرحله نخست طرح جمع آوری معتادان متجاهر و کارتن خواب شهر تهران در دهم آذرماه سال 94 با ابلاغ استاندار و موافقت دادستان تهران توسط نیروی انتظامی در نقاط مختلف پایتخت انجام و مرحله دوم این طرح 24 فروردین ماه سال 95 با جمع آوری 550 معتاد متجاهر مرد از حاشیه بزرگراه های مدرس، چمران، همت و منطقه شوش تهران آغاز شد، اما همچنان معتادان متجاهر در سطح تهران مشاهده می شوند.

منبع: ایرنا


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز