title
کد خبر: 9192
00
گردو از منظر طب سنتی

مزاج گردو از منظر طب سنتی، گرم و خشک است. کسانی که می‌خواهند از مُصلح برای گردو استفاده کنند، می‌توانند سراغ این مواد غذایی بروند: انار ترش، سکنجبین، خشخاش و ترشی‌های طبیعی.

به گزارش بهداشت نیوز، مزاج گردو از منظر طب سنتی، گرم و خشک است. کسانی که می‌خواهند از مُصلح برای گردو استفاده کنند، می‌توانند سراغ این مواد غذایی بروند: انار ترش، سکنجبین، خشخاش و ترشی‌های طبیعی.

گردو، یکی از مغزهای بسیار لطیف است که خوش‌بختانه خصلت‌های زیادی دارد: تحلیل‌برنده ورم‌ها، تقویت‌کننده مغز و قلب و کبد. حتی مصرف آن به افزایش نیروی جنسی کمک می‌کند. خوردن گردو همراه با مویز بی‌دانه برای تقویت حافظه نیز مفید است.خوردن ۵۰ گرم مغز گردو که با انجیر کوبیده شده باشد، نقش موثری در تلیین طبع دارد.

گردو در میان انواع مغزها، بهترین مغز برای مزاج سالمندان محسوب می‌شود. کسانی که می‌خواهند از گردو برای بهبودی مشکلاتی مثل فلج و بی‌حسی اندام‌ها یا درد مفاصل ناشی از سوء مزاج سرد استفاده کنند، باید این دستورالعمل را انجام دهند: ابتدا گردو را با زیره کرمانی نرم بکوبند و با عسل مخلوط کنند. بعد این ترکیب را بر بدن فرد بیمار بمالند و رویش را بپوشانند تا خوب عرق کند. در ادامه بدن را بشویند و مانع از رسیدن آب یا هوای سرد به عضو مربوطه شوند.

منبع: سلامتیسم

 


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز