title
کد خبر: 9398
00
 آیا پس از خیانت، امکان ادامه رابطه یا ازدواج وجود دارد؟

زمانی که شما با خیانت همسرتان مواجهه می شوید احتمالاً احساس غم و عصبانیت می کنید و به نوعی دچار جریحه دارشدن احساسات شوید، اگر شما نیز به هر طریق این امر را تجربه کردید شاید احساس گناه کنید. متن حاضر دستورالعمل های زیادی شامل دو فهرست از اقدامات موجود برای از سپری کردن و درمان آن را در بر دارد

به گزارش «بهداشت نیوز»

آیا پس از خیانت، امکان ادامه رابطه یا ازدواج وجود دارد؟

ما به شما این اطمینان را می دهیم که امکان بهبود رابطه وجود دارد، البته پس از آنکه امواج و هیجان های زیربنایی تشدید احساسات شروع به فروکش کردن نمود. به شما قول می دهم که این هیجان ها فرو خواهد نشست و حالتان بهتر می شود اما به خودتان کمی زمان بدهید تا با این امر کنار بیایید.

اگر هر دو طرف قادر به رویارویی با آنچه رخ داده هستید، پس جای هر احتمالاتی برای بهتر شدن رابطه وجود دارد؛ اگر رابطه نسبت به قبل فرق می کند. اما؛ نیازمند اندکی صبر و تحمل است زیرا این پروسه زمان بر است. فکر از دست دادن رابطه تان مانند زمان قبل از خیانت، شما را می آزارد. اما لازم است بدانید که مشکلات برای شخص خاطی نیز وجود دارد و به همان میزانی که شما تمایلی به احساس همدردی ندارید، همسرتان نیز ممکن است به خاطر رفتن شخص دیگری از زندگی اشمأیوس باشد.اگر همسرتان از قبل هوسرانی های بیرونی داشته است و تمام ضررهای ناشی از فرصت(های) گذشته دوباره فوراً برانگیختهشده اند.اگر او شما را در راستای این خواسته فریب داده و بر سرتان کلاه گذاشته؛ بنابراین لازم است در مورد ماندن یا نماندن با این شخص تأمل کنید.

10نکته برای نحوه کنار آمدن با خیانت در رابطه

مایلم که شما برای کمک به بهبود رابطه تان آماده شوید از راه های زیر:

1. پس از خیانت از دیگران کمک بگیرید ـ زوج درمانی یا مشاوره های زوجین می تواند واقعاً مفید باشد.

2. دست از سرزنش کردن یکدیگر بردارید. به طورکلی عصبانیت شما قابل درک و پیش بینی است؛ اما، از آن واهمه دارم که این مشاجره ها در راستای کمک به رفع و رجوع اتفاقات صورت گرفته نباشد.

3. با مشکلات موجود در رابطه تان مقابله کنید ـ ممکن است شما از قبل از وجود این مشکلات در رابطه تان آگاه باشید قبل از بروز این گونه رفتارها، در رفع آنها بکوشید.

4. به خودتان بیایید ـ مسئولیت بهبود خود و میزان نقش تان در آنچه اشتباه بوده است را بر عهده گیرید. در رفتارتان تجدید نظر کنید، بروز مشکل دانسته یا نادانسته رخ داده است.

5. اگر قادر به مهار خلق و خوی خود در طی این دوره نیستید؛ گفته های من را در نکاتی برای مدیریت خشم مطالعه کنید.

6. هر آنچه نکات مثبت در رابطه تان بوده یا هست را مرور کنید؛ اما دشوار است، دست کم برخی از نکات موجب فراهم شدن زمینه ای در قدم برداشتن برای بازسازی رابطه تان از نو می شود.

7. زمانی را برای در خلوت با یکدیگر برای صحبت در مورد خیانت اختصاص دهید؛ در هنگام ساعات استراحت روزانه و در حضور سایرین صحبت نکنید.

8. در مورد محدوده زمانی منطقی حدود 30-20 دقیقه یا بیشتر برای گفتگو در مورد عشقبازی به توافق برسید؛ هر چه قدر برای هر دوی شما مؤثر است.

9. پیشنهادات من در زمینه ارتباط مؤثر را مطالعه کنید.

10. قبول کنید که ممکن است حاصل شدن بهبودی ماه ها و گام به گام به طول بینجامد، دو سه هفته اول بدترین شرایط محسوب می شوند (در صورتی که ترس از به پایان خط رسیدن را دارید).

زنان و مردان هر کدام به طرق مختلفی معمولاً با خیانت مواجهه می شوند.

احتمال بیشتری وجود دارد کهزنان مایل به صحبت از احساساتشان باشند و همه جزئیات را دقیق می دانند(البته ممکن است این کار واقعاً موجب دگرگونی شان شود). در مقابل، مردان بیشتر مایل به فراموشی گذشته و تمرکز بر آینده می باشند که به معنای صحبت نکردن از گذشته و یا جدایی می باشد! آنها احساس رنج و محنت می کنند اما خیلی کم این را بروز می دهند،در واقع یاد گرفته اند که به خودشان اجازه ابراز آن را ندهند.

خیانت موجب از بین رفتن سال ها اعتماد و صداقت حاصل شده می شود.

هر دوی شما هنگام مواجهه با خیانت حاضر به پذیرفتن صداقت در رابطه تان نیستید. شریک خطاکار به احتمال زیاد نیاز به بررسی و کنترل شخص دیگری را به طور مداوم احساس می کند و شخص بی حیا از اطمینان اینکه فرد مورد نظر در زندگی اش فراموش شده است صادق و رو راست نیست. علاوه بر اینکه این گونه مردان بی بند و بار نسبت به همسرشان سوءظن و ترس از خیانت دارند, همانطور که آنها نمی توانند با خودشان صادق باشند. در واقع، فرد خاطی ممکن است در مواردی بعدی ملقب شود به داشتن رفتارهای متجاوزانه و خارج از عرف مکرر و خیانتبخشیده می شود یا به عبارتی شخص معروف به انجام این گونه رفتارها می شود که در نتیجه آن خیانت نیز نادیده گرفته می شود. من مخالف این راهکار هستم و هشدار می دهم که آن واقعاً هیچ چیزی را حل نخواهد کرد.رفتارهای هوسرانی، مخرب صداقت است و می تواند زمانی طولانی مثلاَ ماه ها و حتی شاید سال ها طول بکشد تا رابطه ترمیم شود.ضمن آنکه هنوز هم این کار شدنی است، با بازسازی رابطه ای عاشقانه، جبران کردن و دیگر قول و قرارهای خرسند کننده.

درمان خیانت چگونه شروع می شود؟

اگر همسرتان هوسرانی های بیرونی داشته است، پس زمان لازم است تا به شما پیغام اطمینان خاطر مجدد را بدهد. زمانی که شما با خیانت روبرو می شوید، باید به احیای رابطه تان کمک کنید با…..

– توجه متقابل

– گفتگو کردن

– درک کردن دوباره یکدیگر

– رفتن به مکان های تفریحی و مسافرت

– تغییر کارهای روتین

– و از این قبیل کارها.

همچنین، حال باید درگیری شدید در مشکلات مستمر در رأس کارها قرار گیرد. من در حقیقت شما را ترغیب می کنم که هر چه قدر در توان دارید را صرف رفع هر گونه مشکلات اصولی کنید. اطلاعات زیادی در سایتم وجود دارد که به شما در شروع این کار کمک می کند و یکی از بهترین منابعی که می توانم به شما پیشنهاد دهم روش دکتر لی باوکام می باشد که شما را در جهت انتخاب و قرار گرفتن مسیری درست هدایت می کند. شاید وقت آن رسیده که شما مثل جایز الخطا بودن انسان را بپذیرید. هرگز در هیچ یک از ارتباطات انسانی 100درصد تضمین تعهد وجود ندارد. شما مسئولید نه تنها مسئول هوسرانی همسرتان هستید بلکه در نحوه ای که شما به تزلزل، آسیب و اضطراب خودتان اهمیت می دهید. به عبارتی، نه تنها مسئول اعمال همسرتان هستید بلکه پیامدهای آن نیز در شما تأثیر گذار است و باید به نحوی بدون اضطراب و نگرانی آنها را برطرف کنید. اما بیش از آنکه بخواهید همسرتان عیب های خودش را برطرف کند؛ بیش از آنکه هر قدر هم امیدوار باشید که رابطه تان از نو تجدید شود؛ سرانجام می توان گفت تنها کنترل مطلقی که می توانید داشته باشید: نحوه ای است که خودتان شخصاً با این بحران کنار می آیید و اینکه از چه طریق خودتان را توجیه می کنید.

چگونه این دوره بحرانی را سپری کنید

در آغاز بحران پس از پی بردن به وجود رفتارهای خارج از عرف، دست کم دو هفته به خودتان فرصت دهید، بدون اینکه انتظار زیادی از خودتان داشته باشید. زمانی که با خیانت همسرتان یا خیانت در رابطه تان مواجهه می شوید، کنار آمدن با آن به معنای تنها کنار آمدن به روش انتظار و چشمداشت واقع گرایانه نیست. سعی کنید تنها فعالیت های اساسی و مأنوس و مسئولیت کارهایی از قبیل رفتن سرکار و انجام وظایف شغلی تان یا رسیدگی به کودکان را مدیریت کنید. این اولین مرحله شروع درمان خواهد بود. به تدریج احساسات جریحه دار شده نیز کم رنگ می شوند. شما حاضر نیستید برای مدتی از این مشکلات دور بمانید اما، بدانید که جریحه دارشدن احساسات معمولاً در ظرف چند هفته است. به من اعتماد کنید، دوباره حالتان خوب خواهد شد. در حالی که، شاید بخواهید برخلاف همه اتفاقات دوباره همسرتان را به خودتان نزدیک تر کنید. همچنین ممکن است با مرد یا زن دیگری رقابت کنید و البته در پی برنده شدن باشید. در این صورت سایت من را در مورد پیغام ها و داستان های رمانتیک مطالعه کنید که در آن من متن های عاشقانه و رمانتیک گذشته را مورد نقد و بازبینی قرار دادم و در حال حاضربه راستی می تواند برای شما مفید واقع شوند.

بررسی خیانت در روابط؟

شما چگونه با تعلقات خیانت مواجهه می شوید، تردیدی وجود ندارد در این که آیا این رفتار پایان یافته است یا خیر.با مظنون بودن به ملاقات دوباره همسرتان با زن یا مرد دیگری یک اتفاق مهیب در حال وقوع است. اگر این کار رخ دهد وقت آن است که وارد عمل شوید! مایلم به شما کمک کنم تا برای آنچه در آینده رخ خواهد داد آمادگی داشته باشید. پس، مراقب خودتان باشید و برای برگرداندن همسرتان به زندگی بجنگید.به هر حال، اگر شروع سازش مجدد در رابطه تان درخواست شد، اکنون زمان آن است که تعهدتان را تجدید نظر کنید. مطمئن باشید که همسرتان شما را فریب نخواهد داد، در صورتی که فکر می کنید ممکن است با خیانت مواجهه شوید پس مشکلات بین شما دو نفر حل نخواهد شد. هیچیک از تزلزل های گذشته زندگی شما بهبود نمی یابند، اما دست کم در ذهنتان حک می شود؛ پس، بر رویارویی با مشکلات موجود در رابطه تان تمرکز کنید و سعی در رفع آنها قبل از وقوع هر بحرانی داشته باشید.
 

منبع: ایرانیان

 


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز