title
کد خبر: 9462
00
بادام از منظر طب سنتی

مزاج بادام شیرین از منظر طب سنتی، گرم و تر است. عسل، مصطکی و ربوب ترش به‌عنوان مُصلح‌های بادام شیرین شناخته می‌شوند.

به گزارش بهداشت نیوز، مزاج بادام شیرین از منظر طب سنتی، گرم و تر است. عسل، مصطکی و ربوب ترش به‌عنوان مُصلح‌های بادام شیرین شناخته می‌شوند. بهترین بادام، نوعی است که نازک‌پوست، درشت و چرب باشد.بادام دارای ویژگی‌های مختلفی است که از بین آن‌ها می‌توان به این موارد اشاره کرد: بازکننده انسداد، تقویت‌کننده مغز و قلب و کبد و چشم، تقویت‌کننده نیروی جنسی و چاق‌کننده بدن. مصرف بادام با انجیر یا شکر، ملین طبع است. علاوه بر این‌ها، استفاده از شیره بادام با شکر برای برطرف کردن خشونت حلق و سرفه و خشکی حنجر مفید محسوب می‌شود.

البته بادام، سنگین و دیرهضم است و بوداده آن هم قابض به حساب می‌آید. بنابراین، زیاده‌روی در مصرف آن برای معده‌های سرد و مرطوب واقعا مضر است. امروزه در پزشکی مدرن ثابت شده است که مصرف بادام به کاهش کلسترول خون کمک می‌کند و مانع از اکسیداسیون لیپیدها می‌شود. حتی مصرف بادام برای بهبود عملکرد مغزی در افراد مبتلا به بیماری آلزایمر مفید است.

منبع: سلامتیسم


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز