title
کد خبر: 9559
00
حالت‌دهی مداوم به موها، باعث شکستگی موها می‌شود

دکتر وانگ درباره این موضوع مهم می‌گوید: «به‌طور کلی باید گفت که حالت‌دهی مداوم به موها، باعث شکستگی موها می‌شود و بافت موها را نیز تغییر می‌دهد.

به گزارش بهداشت نیوز، دکتر وانگ درباره این موضوع مهم می‌گوید: «به‌طور کلی باید گفت که حالت‌دهی مداوم به موها، باعث شکستگی موها می‌شود و بافت موها را نیز تغییر می‌دهد. آسیب‌های ناشی از حرارت زیاد و تماس مداوم با عناصر شیمیایی (مانند رنگ موهای حاوی آمونیاک و پراکسید، یا حالت‌دهنده‌های مو) می‌توانند کوتیکول‌ها را سطح مو جدا کنند و درنهایت باعث شوند که موهای شما پیر، پُر از شکستگی و مُرده به نظر برسند.

حالت‌دهی مداوم به موها، مشکلات دیگری را هم به‌وجود می‌آورد. درواقع، چنین کاری هسته موها را در معرض آسیب‌های ساختاری قرار می‌دهد و شانس شکنندگی آن‌ها را تا حد زیادی افزایش می‌دهد. مدل‌موهایی که موها را شدیدا به عقب می‌کشند یا به آن‌ها فشار می‌آورند نیز می‌توانند فرد را با آلوپسی ناشی از کشیدن موها (traction alopecia) مواجه کنند.

در این حالت، موها معمولا در قسمت‌های جلوی پیشانی نازک می‌شوند و به‌مرور زمان عقب‌نشینی می‌کنند. آلوپسی ناشی از کشیدن موها در مراحل اولیه قابل برگشت است، اما در درازمدت می‌تواند باعث ریزش دائمی موها شود. به‌گفته دکتر کینگزلی، «حالت‌دهی مداوم به موها می‌تواند به‌راحتی باعث شکنندگی موها شود. زنانی که هر روز موهای خودشان را محکم می‌بندند یا آن‌ها را شدیدا به عقب می‌کشند، باید منتظر آلوپسی ناشی از کشیدن موها باشند».

منبع: سلامتیسم


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز