title
کد خبر: 9595
00
پیشنهادهای ورزشی برای مبتلایان به دیابت نوع 2

اگر شما مبتلا به دیابت هستید، باید مطمئن باشید که ورزش جزو لاینفک زندگی شما است. ورزش کردن باعث افزایش عملکرد انسولین در بدن می شود و قند خون را در حد طبیعی نگه می دارد.

 

به گزارش بهداشت نیوز: ازآنجا که بسیاری از افراد مبتلا به دیابت نوع دو، دچار افزایش وزن هستند، ورزش کردن باعث بهبود این علائم می شود. البته بسیار مهم است که مبتلایان به دیابت قبل از انجام هر نوع حرکت ورزشی با پزشک خود در تماس باشند و با مرور زمان به شدت و میزان ورزش اضافه کنند.
در اینجا بهترین راهنمایی ها برای انجام ورزش در مبتلایان به دیابت نوع 2 معرفی شده است:
1. یک لیست از فعالیت های سرگرم کننده ورزشی تهیه کنید. شما نیاز نیست که حتما به یک سالن ورزشی بروید. انجام ورزش هایی مانند یوگا، پیاده روی، و شنا گزینه های مناسبی برای شروع هستند و البته هر ورزش دیگری که ضربان قلب شما را بالا می برد.
2. با پزشک تان مشورت کنید تا مطمئن باشید که برای انجام ورزش بدن تان آمادگی لازم را دارد. وعده های غذایی خود و میزان داروها را با پزشک قبل از انجام هر نوع ورزش در میان بگذارید.
3. قند خون خود را بررسی کنید. از پزشک خود بپرسید که میزان قند خون مناسب شما قبل از ورزش و بعد از آن چقدر باید باشد. اگر قصد دارید بیش از یک ساعت ورزش کنید، قند خون خود را در طول تمرینات ورزشی پی در پی چک کنید. چون شاید در طول تمرین نیاز به دریافت یک میان وعده داشته باشید.
4. با خودتان خوراکی های حاوی کربوهیدرات به همراه داشته باشید. هر میان وعده سالمی مانند میوه یا نوشیدنی که قند خون شما را افزایش دهد.
5. میزان فعالیت شما باید از روزانه 10 دقیقه ورزش به روزانه 30 دقیقه افزایش یابد. می توانید به مدت 30 دقیقه متوالی در روز ورزش نکنید، می توانید 15 دقیقه را صبح و 15 دقیقه را بعد از ظهر انجام دهید.
6. آموزش های قدرت را هر هفته دو بار انجام دهید. این ورزش ها می توانند به کنترل قند خون شما کمک کنند. استفاده از وزنه یا فشار یو پی اس می تواند مفید باشد.
7. ورزش را مانند خوردن غذا یا دارو به یک عادت تبدیل کنید
8. در حین ورزش یک کارت شناسایی که نشان دهند شما مبتلا به دیابت هستید، با خود به همراه داشته باشید تا اگر دچار هیپوگلیسمی یا افت شدید قند خون شدید، اطرافیان بدانند که شما یک فرد دیابتی هستید.
9. کفش های ورزشی مناسب انتخاب کنید؛ کفشی که به راحتی هوا داخل آن برود. البته مهم این است که روزانه بعد از ورزش بهداشت پای خود برای جلوگیری از بروز هر گونه زخم رعایت کنید.
10. در حین ورزش و یا حتی قبل از آن به مقدار زیادی آب بنوشید.
11. در صورت بروز هر نوع درد ناگهانی ورزش را متوقف کنید. البته این را بدانید که دردهای خفیف در ماهیچه ها طبیعی است و جای نگرانی ندارد.
نکته مهم این که شدت ورزش مهم نیست، بلکه مهم این است که ورزش را هیچ وقت ترک نکنید و حداقل در هفته 4 تا 5 بار فعالیت بدنی داشته باشید.


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز