title
کد خبر: 9692
00
مصرف شکلات تلخ، خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی را کاهش می‌دهد

جموعه‌ای از مطالعات علمی نشان می‌دهند که مصرف شکلات تلخ نه‌تنها برای سلامتی مفید است، بلکه می‌تواند فواید ویژه‌ای برای قلب انسان‌ها داشته باشد.

به گزارش بهداشت نیوز، بعضی از افراد هنوز هم فکر می‌کنند که مصرف همه انواع شکلات برای سلامتی مضر است، اما محققان در دهه‌های اخیر به یافته‌های مهمی در این زمینه دست پیدا کرده‌اند که نادرستی تصورات پیشین را اثبات می‌کنند. درواقع، مجموعه‌ای از مطالعات علمی نشان می‌دهند که مصرف شکلات تلخ نه‌تنها برای سلامتی مفید است، بلکه می‌تواند فواید ویژه‌ای برای قلب انسان‌ها داشته باشد.

یکی از بررسی‌های جامع سال ۲۰۱۵ میلادی که در Current Treatment Options for Cardiovascular Medicine منتشر شده است، نشان می‌دهد که فلاونوئیدهای موجود در شکلات تلخ می‌توانند به کاهش التهاب و بهبود گردش خون کمک کنند. مطالعه مهم دیگری در British Medical Journal حاکی از آن است که مصرف شکلات تلخ (با حداقل ۷۰ درصد کاکائو)، می‌تواند حمله‌های قلبی و سکته‌های مغزی را در افراد مبتلا به بیماری‌های قلبی-عروقی کاهش بدهد.

البته متخصصان تاکید می‌کنند که هیچ فردی نباید در مصرف شکلات تلخ زیاده‌روی کند، چون این کار می‌تواند باعث افزایش وزن شود. درواقع، شکلات تلخ زمانی می‌تواند برای تقویت قلب مفید باشد که به اندازه استاندارد مصرف شود. بنابراین، مصرف روزانه شما از شکلات تلخ نباید بیشتر از ۲۸ گرم باشد.

منبع: سلامتیسم


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز