title
کد خبر: 9709
00
به خاطر ظاهرم اعتماد به نفس ندارم

دختری بیست و دو ساله و بسیار لاغراندام هستم. حالت چهره ای کودکانه دارم ودر رشته پزشکی مشغول به تحصیل می باشم. موضوع لاغری و ریز نقشی ام نقل محافل شده است. این موضوع اعتمادبه نفسم را به ‌ شد‌ت کاهش داده است، به طوری که حتی برای ارتباط با خواستگاری که خانواده ام برای ملاقات با او اصراردارند، ترس و واهمه دارم. لطفاً کمکم کنید.

به گزارش «بهداشت نیوز»

پاسخ:

به این مخاطب عزیز و افراد دیگری که با مشکلاتی از این دست روبه‌رو هستند،‌ توصیه می‌کنم برای تقویت اعتماد به نفس، جنبه‌های مثبت شخصیتی خود را در ذهنتان بازگو کنید و با تکنیک خودگویی مثبت، هر روز حتی برای یک مرتبه، ویژگی‌های مثبت‌تان را برای خود بیان نمایید.

در یک دفترچه یادداشت، به ارزیابی خصوصیات مثبت خود بپردازید. از سوی دیگر به این نکته توجه کنید که ویژگی‌های شخصیتی مثبت در جذابیت، کشش و جاذبه‌ی ظاهری تأثیر بسیار زیادی دارد.

هر چه رفتار شما با دیگران، همراه با کمک و همکاری، توجه، همدلی و ادراک بالا باشد، زیبایی‌تان در نظر دیگران افزایش پیدا می‌کند و شما می‌توانید با ابراز محبت به دیگران، چهره‌ی جذابی از خود در نظر آنان به وجود بیاورید.

گاهی تخصص، تجربه، علم و همانندسازی بازیگران، میزان جذابیت فرد را افزایش می‌دهد. سعی کنید از این عوامل در ایجاد رابطه‌ای سالم با دیگران، استفاده کرده و چنانچه از ظاهر خود رضایت ندارید، نگرش خود را نسبت به وضع ظاهرتان تغییر دهید.

توجه داشته باشید که ظاهر و باطن _هر دو_در یک کنش متقابل، در نفوذ اجتماعی تأثیرگذار است. بنابراین می‌توانید از طریق راه‌هایی که ذکر شد، بر دیگران تأثیرگذار بوده و نگرش مثبتی از خود در ذهن آنان ایجاد کنید.

دکتر محمد باقرکجباف/سپیده دانایی


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز