title

یک پزشک متخصص زنان و زایمان گفت: افسردگی در بارداری اختلال نسبتا شایعی در زنان است که با اندوه بارداری کاملا متفاوت بوده و ممکن است در تشخیص افتراقی با یکدیگر قرار گیرند.

ادامه مطلب

بررسی‌های متخصصان در آمریکا نشان می‌دهد برنامه‌های کاری نامعقول و مدیریت نشده در جوانی ممکن است احتمال ابتلا به افسردگی و بیماری مزمن را در سنین میانسالی افزایش دهد.

ادامه مطلب

بسیاری از شرایط ما را در معرض آسیب قرار می‌دهند از پیش پا افتاده‌ترین موقعیت‌ها مانند هل دادن در مترو گرفته تا نگاهی تند و زننده در فروشگاه یا نظرات بدخواهانه یک همکار تا  پیچیده‌ترین موارد مانند خیانت، سوء استفاده، طرد شدن یا عدم حساسیت حتی نزدیک‌ترین اعضای خانواده واقعیت این است که والدین ما و هر کس دیگری می‌توانند آگاهانه یا ناخودآگاه به طرق مختلف به ما آسیب برسانند.

ادامه مطلب

ما اغلب به «نه» به عنوان یک کلمه منفی نگاه می کنیم، اما در واقع این کلمه می تواند یکی از قدرتمندترین ابزارهای ما در زندگی باشد.

ادامه مطلب

زمانی که بحران‌های زندگی قابل تحمل نیستند، هر فردی نیازمند کسی است که بتواند مشکلات خود را با او در میان بگذارد تا بتواند تصمیم درستی بگیرید، یکی از افرادی که می‌تواند در این زمینه کمک کند، روانشناس است. اما چگونه می‌توان به روانشناسی معتمد مراجعه کرد؟ در این ویدئو در خصوص این مورد صحبت شده است.

ادامه مطلب

متخصص روانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی نسبت به سوءمصرف مخدرهای توهم‌زا هشدار داد و گفت: اگر فردی بیماری زمینه‌ای مربوط به روان داشته باشد، بیماری او با مصرف مواد روان‌گردان و توهم‌زا تشدید شده و می‌تواند تبدیل به مشکلی حاد و خطرناک شود.

ادامه مطلب

بچه‌ها از نشستن طولانی‌مدت در ماشین کلافه می‌شوند، طاقت گرسنگی و تشنگی را ندارند، تغییرات زمان خواب و خوراک را برنمی‌تابند و از همه بدتر اینکه حوصله‌شان خیلی زود سر می‌رود! همه این ویژگی‌ها می‌تواند بچه‌ها را به بدترین همسفران دنیا تبدیل کند.

ادامه مطلب

هفته سلامت ۱۴۰۳ (یکم تا هفتم اردیبهشت ماه) با شعار «سلامت خانواده و مردمی سازی سلامت» انتخاب شده است. عوامل اجتماعی موثر بر سلامت روانی خانواده را می‌توان در پنج گروه بزرگ تقسیم‌بندی کرد./گرافیست: شاهو صالحی

ادامه مطلب

ارتباط چشمی به ارتباط چشم در چشم افراد گفته می‌شود و به‌صورت اجتناب‌ناپذیری با ابراز احساسات و انتقال پیام‌های پنهانی همراه می‌شود. روانشناسانی که می‌دانند ارتباط چشمی چیست، همواره معتقد هستند که چشم‌ها در روابط بین‌فردی بیش از زبان صحبت می‌کنند.

ادامه مطلب

روانپزشک دانشگاه شهیدبهشتی گفت: اختلال وسواس برای فرد و اطرافیان بسیار آزاردهنده است و باید برای درمان صبور بود و با مراجعه به پزشک این شرایط را تسهیل کرد.

ادامه مطلب

همه افراد دوست دارند کارهایشان تأیید شود و بازخورد مثبتی از اطرافیانشان بگیرند. مردان هم از این قاعده مستثنا نیستند. بنابراین باید تمرین کنید و مهارت تعریف‌کردن از مردان را در خودتان تقویت کنید. در بیشتر جوامع، فقط به زنان و جذابیت‌هایشان توجه می‌شود و کمتر کسی برای روحیه مردان ارزش قائل است.

ادامه مطلب

پیدا کردن مسیر در تعاملات اجتماعی گاه می‌تواند مانند عبور از میدان مین باشد، به‌خصوص وقتی صحبت از سروکله‌زدن با افراد دروغین و فریبکار باشد. این آدم‌ها یک چیز می‌گویند اما منظور دیگری دارند و نیت واقعی خود را پشت پرده‌ای از عدم صداقت پنهان می‌کنند.

ادامه مطلب

افسرده بودن باعث می‌شود احساس درماندگی کنید. با این حال در کنار روان‌درمانی و گاهی اوقات مصرف دارو، کارهای زیادی وجود دارد که می‌توانید به تنهایی برای مقابله با این عارضه انجام دهید.

ادامه مطلب

وظیفه شناسی از وظایف شغلی خاص فراتر می‌رود. اغلب نقشی که فرد در ابتدا برای آن استخدام می‌شود، با گذشت زمان و تغییر نیازهای سازمان تغییر می‌کند. بنابراین افرادی که این ویژگی را دارند، صرف نظر از نوع شغل، احتمال موفقیت بیشتری خواهند داشت.

ادامه مطلب

این معضل اصلی زندگی انسان است، شاید ضروری‌تر از اجتناب‌ناپذیر بودن رنج و مرگ. من (جان هورگِن) سال‌هاست به آن فکر میکنم و درباره‌اش با دانشجویانم صحبت می‌کنم. مطمئناً این موضوع در این دوران مصیبت‌بار بیش از هر زمان دیگری ما را آزار می‌دهد. 

ادامه مطلب
اینستاگرام بهداشت نیوز