title

سدیم موجود در نمک، به عنوان کاتیون اصلی خارج سلولی، نقشی اساسی در حفظ تعادل اسید و باز، تنظیم حجم پلاسما، انتقال پیام های عصبی و کارکرد مناسب عصبی عضلانی بدن دارد.

ادامه مطلب

از خواص ریواس می توان به ارتقای سلامتی مغز، کاهش وزن، مبارزه با سرطان و درمان علائم یائسگی نیز اشاره کرد، البته که روش استفاده از ریواس نیز حائز اهمیت است.

ادامه مطلب

آب سیب زمینی از فواید و خواص بی نظیری برخوردار است که در ادامه مشاهده می نمایید، البته در کنار فواید فوق العاده اش می تواند عوارضی را هم به همراه داشته باشد.

ادامه مطلب

گلبول های قرمز خون مسئول انتقال خون غنی از اکسیژن در بدن هستند بنابراین مهم است که آن ها را برای سلامتی حفظ کنیم. در این مقاله بیان می کنیم که چگونه می توانیم سلول های قرمز خون را به طور طبیعی افزایش دهیم.

ادامه مطلب

رئیس گروه بهبود تغذیه جامعه معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: رژیم غذایی یک فرد دیابتی با یک رژیم غذایی سالم که برای عموم جامعه توصیه می شود تفاوت چندانی نخواهد داشت دیابت یک بیماری مزمن است و شاید تا آخر عمر با شما همراه باشد، پس از ابتلا به دیابت، باید شیوه ای را در تغذیه و روش زندگی خود برگزینید که تا سال ها قابل انجام باشد.

ادامه مطلب

مسمومیت با قارچ وحشی امسال سه برابر بیشتر شده و سازمان اورژانس کشور نسبت به پرهیز از مصرف قارچ در طبیعت هشدار می‌دهد.

ادامه مطلب

جدای از ذائقه در خیلی از مواقع رفتارهای غلط غذایی خانواده عامل اصلی ایجاد بدغذایی در بچه‌ها است.

ادامه مطلب

عسل طبیعی تنها ماده ای غذایی و شیرین است که نه تنها صدمه ای به دندان های ما نمی زند، بلکه از آنها محافظت می کند.

ادامه مطلب

مصرف حاد و مزمن سدیم در بسیاری از افراد می‌تواند اثرات منفی بر سلامتی داشته باشد، از جمله: فشار خون بالا، افزایش خطر سکته مغزی و بیماری قلبی عروقی.

ادامه مطلب

ویتامین B12 در گوشت قرمز، محصولات لبنی و مکمل های مختلف برای عملکرد بهتر مغز و جلوگیری از کم خونی وجود دارد و همچنین می تواند آلوده کننده های پوستی، باکتری ها و التهاباتی مثل جوش ها را از بین ببرد و باعث تغییر در فعالیت باکتری هایی می شود که روی سطح پوست ایجاد خواهند شد. 

ادامه مطلب

خوردن مواد پروتئینی موضوع غیر قابل مذاکره است. پروتئین نیز مانند کربوهیدرات و چربی یک درشت معذی است که بدن در دوز‌های نسبتا زیاد و منظم  (در مقایسه با ریزمغذی‌ها مانند ویتامین‌ها و مواد معدنی) به آن نیاز دارد.

ادامه مطلب

ماهی های چرب مانند ساردین، قزل آلا، سالمون، تن و ماهی آزاد دارای اسید چرب امگا 3 هستند که اثرات مفید آنها برای سلامتی قلب، مغز و پوست شناخته شده است.

ادامه مطلب

نوشیدنی‌های دارای فیبر می‌توانند میان وعده‌ خوبی برای کودکان باشند و مایعات بدن آن‌ها را تامین کنند.

ادامه مطلب

پژوهشگران آمریکایی در یک مطالعه تازه از بیش از ۷۰۰ نفر سوالاتی در مورد رژیم غذایی‌شان پرسیدند، از جمله اینکه چه مواد غذایی و نوشیدنی‌های خاصی را مصرف می‌کنند (مانند سبزیجات، نان، نوشابه‌های انرژی‌زا، شیر و چای) و سپس سطح مواد شیمیایی ماندگار در خون آن‌ها را آزمایش کردند.

ادامه مطلب

پسته به ویژه در تقویت واکنش امواج گامای مغز خوب است و بادام زمینی، پاسخ دلتای مغز را افزایش می‌دهد. پاسخ دلتا برای خواب عمیق، بهبودی و ایمنی سالم مهم است.

ادامه مطلب
اینستاگرام بهداشت نیوز