title
کد خبر: 20154
00
آیا شما به پوست خود آسیب می زنید ؟

بسیاری از مردم هنوز سیگار می کشند و خطرات بیماری های قلبی و سرطان ریه را می دانند، اما سیگار کشیدن به طور مشخصی می تواند باعث پیری پوست شود

به گزارش بهداشت نیوز، شما ممکن است متوجه نباشید که چه آسان به پوست خود آسیب می زنید. هر روز شما به طور بالقوه ای پوست خود را در معرض خطر قرار می دهید زمانی که در معرض به نور خورشید قرار می گیرید و یا موفق به پایبندی به رژیم مراقبت از پوست خود نمی شوید. پوست شما بزرگترین ارگان است و اگر شما مراقب نباشید، شما فقط خودتان را برای زمانی که همه چیز به اشتباه شروع شد، سرزنش خواهید کرد. شما ممکن است آسیب های بالقوه ای که در حال وقوع است را تشخیص ندهید و اگر شما اشتباهات بیشتری مرتکب شوید، شما قطعاً خود را در معرض خطر قرار می دهید.

خوشبختانه، بسیاری از ما هشدارهایی در مورد قرار گرفتن بیش از حد پوست ظریف در معرض آفتاب و حمام آفتاب در ساحل دریافت می کنیم. اما مراقبت از پوست و محافظت در برابر آفتاب بسیار عمیقتر از آن است. شما در هر زمان که در ساعات آفتابی بیرون می روید، نیاز است که خود را بپوشانید و یک کرم های ضد آفتاب خوب با SPF30 و یا بیشتر بخرید. به علاوه، به شما پیشنهاد می شود که کرم ضد آفتاب خود را هر دو ساعت یک بار تجدید کنید. آسیبی که می تواند از خورشید ناشی شود می تواند طولانی مدت باشد، به سلول های شما آسیب های غیر قابل جبرانی وارد می شود، شما خودتان را در معرض سرطان پوست و پیری زودرس قرار می دهید. فراموش نکنید که اگر شما در گرما عرق کنید و یا اگر به شنا بروید، شما نیاز است که ضد آفتاب خود را زودتر از دو ساعت تجدید کنید.

بسیاری از مردم به اشتباه فکر می کنند که تخت برنزه و برنزه کردن پوست روشی ایمن تر است، اما این نمی تواند حقیقت داشته باشد. این تخت های برنزه هم پشت سر هم از اشعه ماوراء بنفش A و B استفاده می کنند. آنها تا سه برابر خطر ابتلا به سرطان پوست را افزایش داده و قطعاً باعث پیری پوست می شوند.

بسیاری از مردم هنوز سیگار می کشند و خطرات بیماری های قلبی و سرطان ریه را می دانند، اما سیگار کشیدن به طور مشخصی می تواند باعث پیری پوست شود و مطالعات متعددی برای حمایت از این استدلال وجود دارند. آن پوست  شما را زرد می کند، دوره ترمیم را آهسته می کند و به عرضه خون آسیب می زند. اگر شما در آینه نگاه کنید و زردی، خستگی و ضعیف به نظر رسیدن پوست را دیده اید، پس سیگار می تواند علت خوبی برای آنها باشد.

آیا شما تحت استرس زیادی هستید؟ این یک افسانه نیست، استرس در واقع علت ناسالم بودن و زردی رنگ پوست است. درمان شامل کاهش میزان استرس و تمرین برای مدیریت استرس و روش های تمدد اعصاب می باشد. مراقبه و ترویج طبیعی شفای درونی می تواند به طور شگفت آوری برای پوست شما مفید باشد.

تنها از محصولات طبیعی هنگام شستن صورت خود استفاده کنید. صابون های و مواد شیمیایی تند پوست شما را خشک خواهند کرد و یا ایجاد یک واکنش می کنند. چنانچه پوست شما خشک است، پس اضافه کردن یک مرطوب کننده طبیعی با کیفیت خوب را اضافه کنید که به حفظ رطوبت موجود در پوست کمک خواهد کرد.

راه های بسیاری برای آسیب رساندن به پوست شما وجود دارند:

  • خواب ناکافی
  • پرخوری
  • استفاده از نوع غلط محصولات مراقبت از پوست
  • شستشو پوست

داشتن پوستی تمیز، مرطوب و سالم آسان است. این فقط نیاز به کمی مراقبت و توجه به جزئیات دارد. با تغذیه خوب روزانه مراقب پوست خود باشید و آن نیز مراقب شما خواهد بود.


 

منبع: نسخه


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز