title
کد خبر: 28703
00
 نظارت و پایش کنترل کیفی آب استخرهای شنا توسط بازرسان بهداشت محیط

مدیر روابط عمومی معاونت بهداشت وزارت بهداشت از نظارت و پایش کنترل کیفی آب استخرهای شنا توسط بازرسان بهداشت محیط خبر داد.

به گزارش «بهداشت نیوز»  حمید انصاری  مدیر روابط عمومی معاونت بهداشت وزارت بهداشت با اشاره به برگزاری پویش ملی شنای ایمن توسط دفتر آموزش و ارتقاء سلامت وزارت بهداشت، اظهار کرد: شنا به عنوان یک فعالیت تفریحی و ورزشی از نظر جسمی و روحی مفید بوده و در فصل گرما طرفداران زیادی دارد و همه ساله تعداد زیادی از هموطنان به منظور گذراندن اوقات فراغت در بیش از ۷۰۰ کیلومتر نوار ساحلی شمال کشور از دریا استفاده می‌کنند.

انصاری گفت: در این میان عدم رعایت نکات ایمنی، شنا در خارج محدوده‌های مجاز و آشنا نبودن به فن شنا همه ساله باعث غرق شدگی و از دست رفتن جان تعدادی از مسافران می‌شود.

وی افزود: در راستای فراگیر کردن شنای ایمن و آشنایی با موارد خطر در دریا و استخرها، دفتر آموزش و ارتقای سلامت وزارت بهداشت "پویش ملی شنای ایمن" را در تابستان سال جاری برگزار کرد.

مدیر روابط عمومی معاونت بهداشت وزارت بهداشت گفت: این پویش دارای محورهایی مانند رعایت اصول ایمنی در کنار دریا، نشانه‌های غرق شدگی، قوانین استخرها، مکان‌های ممنوع شنا، رعایت اصول ایمنی در استخرها و جریان‌های شکافنده یا مرگبار دریا است.

وی افزود: علاقه مندان جهت بهره‌برداری از تولیدات آموزشی این پویش به پایگاه اطلاع رسانی آوای سلامت به نشانی http://iec.behdasht.gov.ir مراجعه کنند.

نظارت مستمر بهداشتی بر استخرها

انصاری ضمن اشاره به استفاده تعداد زیادی از هموطنان در فصل تابستان از استخرها افزود: رعایت اصول بهداشتی توسط مسئولان استخرها و استفاده کنندگان، از اهمیت بسزایی برخوردار است و تامین و حفظ کیفیت آب استخرها از نظر سلامت عمومی باید مورد توجه گردانندگان این مجموعه‌ها قرار گیرد.

وی ضمن اشاره به بازرسی، نظارت و پایش استخرهای شنا و کنترل کیفی آب آنها به صورت دوره‌ای توسط بازرسان بهداشت محیط، گفت: سامانه تلفنی بهداشت ۱۹۰ به طور شبانه‌روزی آماده دریافت گزارش‌های مردمی پیرامون مشکلات بهداشتی استخرها و طرح‌های سالم‌سازی دریا است و بازرسان بهداشت محیط دانشگاه‌های علوم پزشکی در اسرع وقت به این موارد رسیدگی خواهند کرد.

 

منبع: باشگاه خبرنگاران


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز