title
کد خبر: 31657
00
چند نکته برای مادرهایی که چند ساعتی از کودک خود دورند

ســعی کنید برنامه ریزی و نظم را از کودکی به فرزند خودتان بیاموزید. فراموش نکنید بهترین شیوه آموزش، مشاهده رفتار پسندیده و منظم والدین است.

به گزارش «بهداشت نیوز» -تلاش کنیــد به کمک همــراه کودک خــود - مربی یا پرستار - به نحوی در جریان فعالیتهای روز کودک خود قرار بگیرید .

- وقتی دلبندتان به شما ملحق شد، پس از استقبال از او، چند نکته از فعالیتهای روز او را از کودکتان جویا شوید.

- با سراغ گرفتن از زمان دوری کودک از شما، کودک اطمینان پیدا میکند که شما او را رها نکرده اید و همیشه حواستان متوجه او است.

- این اتفاق در تأمین امنیت روانی کودک بسیار موثر است.

- در ابتدای مواجهه با کودک از ابراز خستگی و پریشانی اجتناب کنید.

- سعی کنید با روی گشاده و آرامش با کودکتان احوال پرسی کنید.

- در اولین فرصت پس از رســیدن به منــزل، تکالیف کــودک را کنترل نمایید و صبورانه او را راهنمایی کنید.

 -ســعی کنید برنامه ریزی و نظم را از کودکی به فرزند خودتان بیاموزید. فراموش نکنید بهترین شیوه آموزش، مشاهده رفتار پسندیده و منظم والدین است.

پیشنهاد:

-اگر کودک را به مهد می ســپارید، از مدیریت و مربی مهد بخواهید در قالب یک گروه فضای مجازی یا پیامک، طی روز چندین باز شما را در جریان فعالیتهای کلاس قرار دهند.

- در بســیاری از کشــورها، تمام فعالیت هــای کودک با دوربینهای مدار بســته به صورت برخط Online توســط والدین قابل مشاهده و پیگیری است.

منبع : ماهنامه کودک


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز